ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

640 کیلومتر پیمایش با 9 دقیقه شارژ؛ خط و نشان فیسکر برای تسلا

Henrik Fisker يكى از نوابق دنياى طراحى خودرو است. بنابراين وقتى اعلام كرد كه در حال كار كردن بر روى يك خودروى برقى كاملاً جديد است كه تسلا مدل S را به چالش خواهد كشيد ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

Henrik Fisker یکى از نوابق دنیاى طراحى خودرو است. بنابراین وقتى اعلام کرد که در حال کار کردن بر روى یک خودروى برقى کاملاً جدید است که تسلا مدل S را به چالش خواهد کشید همه منتظر ایده ى او بودند.

فیسکر براى اولین بار در اواخر سال ٢٠١۶ به این خودرو اشاره کرد. در حال حاضر اطلاعاتى از درباره ى این خودرو منتشر شده است.این خودرو پیشرفته ترین خودرو برقی جهان نامیده می شود چرا که با تنها ٩ دقیقه شارژ قادر به طى مسافت ۴٠٠ مایل (640 کیلومتر) است که چندان تفاوتی با خودروهای بنزینی موجود در بازار ندارد.
این خودرو فیسکر EMotion نام دارد و اولین وسیله نقلیه اى است که توسط شرکت تازه تأسیس Fisker طراحى شده است. این خودرو یکى از دو خودرویى است که کمپانى قصد دارد تا در آینده ى نزدیک آنها را تولید کند.

خودرو دوم هنوز نام مشخصى ندارد ولى بر اساس گزارشات گرچه این خودرو در حد EMotion لوکس نخواهد بود، اما می تواند با قیمت گذاری مناسب، قسمت عمده اى از بازار را هدف خود قرار دهد.‏ EMotion بسیار زیبا طراحى شده است، ارتفاع کم و ابعاد متناسب EMotion سبب شده است خودرو از لحاظ آیرودینامیک حرف‎ های زیادی برای گفتن داشته باشد، اما چیزى که یک خودروى برقى به آن احتیاج دارد تا خودرو را هیجان انگیز کند، تکنولوژى است.

فیسکر ادعا مى کند که این خودرو مى تواند با یکبار شارژ ۴٠٠ مایل را طى کند( که به راحتى تسلا مدل S که با یکبار شارژ ٣۵٠ مایل را طى مى کند، شکست خواهد داد).

همچنین این خودرو داراى ویژگى خاصى است که باعث مى شود خودرو در مدت زمان باور نکردنى ٩ دقیقه کامل شارژ شود. در باترى این خودرو از تکنولوژى parent-pending استفاده شده و این باترى توسط محققان UCLA طراحى شده است.
حداکثر سرعت فیسکر موشن، ١۶١ مایل بر ساعت (نزدیک به 260 کیلومتر بر ساعت) است که رقم تحسین آمیزی در دنیای خودروهای برقی به حساب می آید.

فیسکر همچنین ادعا می ‌کند که خودرو EMotion به تمام تجهیزات مورد نیاز برای رانندگی خودکار مجهز خواهد شد. نرم ‌افزار رانندگی خودکار نیز توسط یکی از شرکای تجاری فیسکر توسعه و تولید می ‎‏شود که هنوز نام آن اعلام نشده است. همچنین قیمت و مشخصات فنی فیسکر EMotion از جمله دیگر مواردیست که باید برای مشخص شدن آن ها تا چند ماه آینده منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Navid as
    Navid as | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    این عالیه چقدر دلم یه خورد برقی میخواد

  • rasooluaser
    rasooluaser | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    از همین باتری تو گوشیا هم بذارید پلیز??

  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    چقدر خوشگله چه قدرتی چه باتری جالبی دمشون گرم آفرین اگه واقعی باشه کلا صنعت خودرو برقی تعقییر میکنه.

  • مسعود
    مسعود | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    اگر میتونه پراید به چالش بکشونه

  • مهدی شکری
    مهدی شکری | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    بی نظیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی