ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای دومین سال پیاپی، ارزشمندترین برند جهان نام گرفت؛ اپل در رده دوم

موسسه تحلیلی Kantar Millward Brown اخیراً در گزارش تازه خود اعلام کرده که کمپانی گوگل برای دومین سال پیاپی، موفق به کنار زدن اپل شده و ارزشمندترین برند جهان نام گرفته است. اپل که از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

موسسه تحلیلی Kantar Millward Brown اخیراً در گزارش تازه خود اعلام کرده که کمپانی گوگل برای دومین سال پیاپی، موفق به کنار زدن اپل شده و ارزشمندترین برند جهان نام گرفته است. اپل که از سال 2010 الی 2015 میلادی به مدت شش سال در رده نخست لیست ارزشمندترین برندها قرار داشت، امسال هم مثل سال گذشته در رده دوم جای گرفته است.

آمار تحلیلگران نشان می دهد که ارزش برند اپل طی سال گذشته میلادی، با رشدی 3 درصدی به 234.7 میلیارد دلار رسیده و در همین حال، رشد هفت درصدی گوگل سبب شده تا ارزش برندش تا 245.6 میلیون دلار افزایش یابد. دقیقا مشخص نیست که چه عامل یا عواملی سبب شده اپل طی دو سال گذشته، بازی را به گوگل ببازد اما شاید اصلی ترین فاکتور، عدم هیجان برای محصولات اخیر کمپانی باشد. یا شاید از طرف دیگر، مردم با دیدن پروژه اتومبیل های خودران و دیوایس هوم گوگل، علاقه بیشتری به کمپانی غول جستجوگر یافته اند.

گذشته از این دو کمپانی، مایکروسافت هم به رسم سه سال اخیر در رده سوم به چشم می خورد؛ هرچند که به لطف محصولات و سرویس های تازه اش، به عنوان مثال سرفس استودیو، افزایش 18 درصدی ارزش را پشت سر گذاشته است. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در آینده دور یا نزدیک، کدام کمپانی این شانس را دارد تا گوگل، اپل و مایکروسافت را به چالش بکشد؟ پاسخ چیزی نیست جز آمازون.

این خرده فروشی در حال حاضر، جایگاه چهارم ارزشمندترین برندهای جهان را به خود اختصاص داده و طی سال گذشته، به رشد حیرت انگیز 41 درصدی دست یافته است؛ آن هم در حالی که تا همین 5 سال پیش، کمپانی در تقلا بود تا راهش را به لیست 20 برند ارزشمند جهان باز کند.

در نهایت لیست 5 برند ارزشمند جهان با فیسبوک تکمیل می شود و این پنج کمپانی، مجموعاً 25 درصد از ارزش کل 100 برند ارزشمند جهان را به خود اختصاص داده اند. گفتنی است که یوتوب، اسنپ و نت فلیکس هم برای اولین بار توانسته اند راه خود را به لیست مورد اشاره باز کنند. در صورت تمایل به مشاهده 100 برند ارزشمند جهان، می توانید از این لینک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Arman1377
    Arman1377 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    خوشم میاد که برند سونی و اچ تی سی و الجی جایی در ارزشمندها نداره !!
    دیسلایک بدین ولی واقعیت امر همینه !!

  • میلاد
    میلاد | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    کوکاکولا ۱۰ سال پیاپی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ اول بود الان سیزدهم شده

  • علی
    علی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    تبریک به گوگل که بدجووور به زندگیمون کمک کرد (گوگل سرچ منظورمه)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی