ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکی از مدیران مایکروسافت: آیپد پرو پاسخ اپل به خانواده سرفس بود

رایان گوین از مدیران مایکروسافت این هفته مدعی شد که اپل آیپد پرو را در پاسخ به محصولات سری سرفس این شرکت عرضه کرده است. گوین که به عنوان مدیر کل واحد دستگاه های تجاری سرفس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

رایان گوین از مدیران مایکروسافت این هفته مدعی شد که اپل آیپد پرو را در پاسخ به محصولات سری سرفس این شرکت عرضه کرده است.

گوین که به عنوان مدیر کل واحد دستگاه های تجاری سرفس در مایکروسافت فعالیت می کند در این باره گفته:

وقتی اولین بار سرفس رونمایی شد، هرکسی در مورد ایده کلی این دستگاه مردد بود، اما در نهایت همه آنها دنباله رو آن شدند و آیپد پرو را می توان یک مثال روشن در این رابطه دانست.

همانطور که احتمالا می دانید مایکروسافت جدیدترین نسخه از سرفس پرو را که دو روز قبل رسما وارد بازار شد به عنوان «بهترین لپ تاپ در کلاس خود» معرفی کرد که «قابلیت های استودیو و تبلت را یکجا در خود دارد».

سرفس جدید به جدیدترین پردازنده های اینتل از سری کیبی لیک مجهز شده و عمر باتری آن با هر بار شارژ تا 13.5 ساعت اعلام گردیده. این تبلت-نوت بوک هیبریدی می تواند تا یک ترابایت حافظه SSD و تا 16 گیگابایت رم داشته باشد.

اگر خاطرتان باشد، در جریان نشست سرمایه گذاران سال 2012 اپل، وقتی از تیم کوک سوال شد که چرا مک بوک ایر و آیپد را با هم ترکیب نمی کند، او اظهار داشت که این کار ضعف هایی را در محصول نهایی ایجاد می کند.

«می شود توستر و یخچال را با هم ترکیب کرد اما محصول نهایی ابدا برای کاربر خوشایند نخواهد بود»

کوک در این باره گفت: می شود توستر و یخچال را با هم ترکیب کرد اما محصول نهایی ابدا برای کاربر خوشایند نخواهد بود. این گفته مدیرعامل اپل چهارسال بعد به دست مایه ای برای طعنه ساتیا نادلا به اپل بدل شد.

نادلا در این باره گفت: سه سال پیش، محصولات دو در یک زیر سوال قرار داشتند و این پرسش مطرح می شد که آیا اساسا کسی به این گجت ها نیازی پیدا می کند یا خیر؟ و حالا حتی رقیب ما نیز به این نتیجه رسیده که تشبیه محصولات هیبریدی به ترکیب توستر و یخچال کار درستی نیست.

البته آیپد و مک همچنان تفاوت هایی بنیادی با هم دارند، اما آیپد پرو را می توان نزدیک ترین تلاش شرکت کالیفرنیایی برای ساخت محصولات هیبریدی دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sina
    sina | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    کار اپل همیشه اسکی رفتن از دست این و اونه.

  • D D
    D D | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    یه کم تصور کنین که سیستم آیپد مال گوشی است اما سیستم سرفیس مال یه کامپوتره.

    • آریا . M
      آریا . M | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

      ios سیستم عاملی پیشرفته است که هر روز امکاناتش بیشتر میشه و محدودیتی برای اجرای اپلیکیشنهای در حد مک و ویندوز ندارد .
      مشکل سر قیمتگذاری و لایسنس محدود ماهانه یا چند ماهه برنامه ها در آیپده که اپل گفته لایسنس بلند مدت و دائمی با قیمت معقول ولی تولید کنندگان نرم افزار گفته اند لایسنس محدود و قیمت در حد قیمت نسخه های مک و ویندوز .
      آیپد بدون کیبورد و قلم هم قابل استفاده است چون تمام لمسی است هم خود os هم اپلیکیشنهای آن ولی سرفس ها بدون کیبورد و موس و تاچ پد ناقصه و کار با اکثر برنامه های غیر لمسی ویندوزی مشکل و زجر آور
      امکانات نسخه iPad بخاطر سایز بیشتر و صفحه مخصوص قلم بسیار بیشتر از نسخه ios سایز 4.7 اینچیه اپلیکیشنهای حرفه ای مخصوص طراحی ، دیزاین و نقاشی و .. که فقط نسخه آیپد دارند و نسخه موبایل ندارند .همه این قدرت و کارآیی تو رنج 600- 700 دلار در اختیار داری در مقابل سرفس 800-900 دلاری با پردازنده ضعیف core m برای اجرای برنامه های سنگین ویندوزی کارآیی خاصی ندارد در کانفیگهای بالا هم نسبت به الترابوک ها و لپتاپ ها و مکبوک ها حرفی برای گفتن ندارد و نسبت به قیمت به کارآیی بسیار گران قیمت هستند
      مثلا" با 2700 دلار یک سرفس پرو با پردازنده دو هسته ای سری U میتونی بخری ولی با 2400 دلار مکبوک پرو 15 اینچ 2016 سبک وزن با پردازنده سری HQ یا یک لپتاپ ویندوزی قدرتمند .

      • heydar hejazi
        heydar hejazi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

        عزیز لطفا نظر خودتون رو بخونین بعد تجدید نظر کنین. معلومه نه سرفیس دیدین نه ایپد. و نه میدونین فرق سیستم کامپیوتری با موبایلی چیه

      • mohsen-unique
        mohsen-unique | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

        باورم نمیشه ایپد رو داری با سورفیس مقایسه می کنی؟

        • mohsen-unique
          mohsen-unique | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

          سرفیس. چرا ویرایش نداره اینجا

      • rasoul norouzi
        rasoul norouzi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

        من بیشتر اوغات از سرفس در حالت تبلت استفاده میکنم، درحال تبلت یه مزیتش نسبت به ایپد اینه که پایه فوق العاده داره که تو فیلم دیدن خیلی کمک میکنه، خیلی درگیر اعداد و ارقام و اسم برند و شرکتا نداشته باشین و تعصبتون رو پول تو جیبتون باشه، مهم کاربری یک دستگاه برای شماس و بهره وری اونه، من تو کلاس باهاش تو وان نوت جزوه مینویسم و وقتی میخوام برنامه نویسی کنم به سرعت کیبردشو متصل میکنم شروع میکنم به برنامه نویسی میکنم. در رابطه با حالت تبلت نرم افزارهای یونیورسال و بیشتر نرم افزارهای استور و جدید سازگاری مثل ایپد با لمس دارن واسه نرم افزارهای دیگه هم خارج از استور سازگاری با لمسش خیلی عالی و کاربردیه

      • محمد امینی
        محمد امینی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

        اینا چه ربطی داشت بهم برای ساختiosاز ویندوز استفاده شده

        • Vortex ?️
          Vortex ?️ | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

          خخخخخ

مطالب پیشنهادی