ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون اروپا گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت، 1 میلیارد یورو جریمه می کند

کمیسیون اروپا، که در نقش قوه مجریه اتحادیه اروپا فعالیت می کند، قرار است تا چند هفته آینده تصمیم نهایی خود را در قبال اتهامات وارده به گوگل و فعالیت های تجاری این شرکت اعلام ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

کمیسیون اروپا، که در نقش قوه مجریه اتحادیه اروپا فعالیت می کند، قرار است تا چند هفته آینده تصمیم نهایی خود را در قبال اتهامات وارده به گوگل و فعالیت های تجاری این شرکت اعلام کند.

کمپانی ساکن مانتین ویو در سه زمینه موتور جست و جو، اندروید و تبلیغات تحت پیگرد بوده که تصمیم کمیسیون اروپا درباره مورد آخر به زودی اعلام خواهد شد. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، مبلغ جریمه در نظر گرفته شده برای گوگل چیزی بیش از 1 میلیارد یورو است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

البته رقم مورد اشاره حداقل مبلغ احتمالی بوده و جریمه های غول جست و جوی اینترنتی می توانند تا سقف 10 درصد از درآمد سالانه، که سال گذشته معادل 90/37 میلیارد یورو بود نیز افزایش یابند. در ضمن گوگل علاوه بر پرداخت وجه مذکور، موظف است تغییراتی را در زمینه کسب و کار جست و جوی خود در اروپا اعمال کند.

گوگل با استفاده از الگوریتم های خاصی نتایج جست و جو را به نفع خود تغییر می دهد

مهمترین اتهام گوگل در قاره سبز، دستکاری و تغییر نتایج در سرویس «Google Shopping» است؛ خدمتی که به کاربران اجازه می دهد محصولات و قیمت های مختلف را در میان پیشنهادهای تامین کنندگان مشاهده نموده و بهترین گزینه را انتخاب کنند. اما بر اساس تحقیقات، کمپانی مورد بحث با استفاده از الگوریتم های مخصوصی، محصولات مورد نظر خود را بیش از اندازه در نتایج جست و جو به نمایش می گذارد.

لازم به یادآوری است که مورد مذکور تنها یکی از موارد اتهام گوگل است؛ به عنوان مثال، کمیسیون اروپا در حال بررسی اپلیکیشن های پیش فرض گوگل برای دستگاه های موبایل اندرویدی و تاثیر آن بر کسب و کار سایر نرم افزارهای مشابه رقیب نیز هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی