ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون یکی از عرضه کنندگان مطرح مواد غذایی اورگانیک در آمریکا را خریداری کرد

روز گذشته آمازون اعلام کرد که در تلاش است تا سوپرمارکت های زنجیره ای Whole Foods را با عقد قراردادی به ارزش 13.7 میلیارد دلار (هر سهم 42 دلار) خریداری نماید. گفتنی است تا پیش از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۰

روز گذشته آمازون اعلام کرد که در تلاش است تا سوپرمارکت های زنجیره ای Whole Foods را با عقد قراردادی به ارزش 13.7 میلیارد دلار (هر سهم 42 دلار) خریداری نماید.

گفتنی است تا پیش از اعلام این خبر، هر سهم این شرکت ارزشی برابر با 33.06 دلار داشت که با بسته شدن بازار بورس در روز پنجشنبه با رشدی 27 درصدی روبرو گردید.

جف بزوس مدیرعامل آمازون در این باره گفت: میلیون ها نفر از مردم Whole Foods Market را به خاطر غذاهای طبیعی و اورگانیکش دوست دارند و این شرکت سالم غذا خوردن را برای مردم به یک سرگرمی بدل کرده است.

بزوس در ادامه آورده است:

 Whole Foods Market همواره رضایت مردم را جلب کرده و تغذیه سالم را برای مدت نزدیک به چهار دهه در اختیارشان قرار داده است و به همین خاطر عملکردی فوق العاده را از خود به نمایش گذاشته که دوست داریم همچنان به این روند ادامه دهد.

اگر خاطرتان باشد سال قبل خبری منتشر شد دال بر این که آمازون در حال برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه خواربار است. از طرفی این غول فروشگاه های آنلاین پیشتر تعدادی کتاب فروشی فیزیکی هم راه اندازی کرده بود.

خرید Whole Foods بزرگ ترین قراردادی است که در تاریخ آمازون رقم خورده

گفتنی است خرید Whole Foods بزرگ ترین قراردادی است که در تاریخ این شرکت رقم خورده و حتی رکورد خرید توئیچ با مبلغ 970 میلیون دلار در سال 2014 را هم پشت سر می گذارد.

طبق اطلاعات مندرج در بیانیه خبری مشترک این دو شرکت پیرامون این قرارداد، Whole Foods همچنان به ارائه مواد غذایی تحت برند خود ادامه می دهد و John Mackey مدیرعامل آن نیز در سمت خود ابقا خواهد شد.

تامین مالی سرمایه مورد نیاز برای عقد این قرارداد هم طبق اعلام آمازون بر عهده شرکت های Goldman Sachs و Merrill Lynch بوده و نهایی شدن آن منوط به موافقیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست.

در انتها باید اضافه کنیم که Whole Foods نیز در صورت دریافت پیشنهاد بهتر یا منصرف شدن از انجام این قرارداد باید مبلغی در حدود 400 میلیون دلار را برای فسخ قرارداد به آمازون پرداخت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی