ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر سابق iOS سال ها پس از اخراجش از اپل، داستان توسعه آیفون را روایت می کند

اگر سال هاست اخبار تکنولوژی را دنبال می کنید یا همین اواخر طرفدار اپل نشده اید، احتمالاً نام «اسکات فورستال» برایتان آشناست. او را می توان یکی از کلیدی ترین مدیران ارشد اپل در سال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۰

اگر سال هاست اخبار تکنولوژی را دنبال می کنید یا همین اواخر طرفدار اپل نشده اید، احتمالاً نام «اسکات فورستال» برایتان آشناست. او را می توان یکی از کلیدی ترین مدیران ارشد اپل در سال های گذشته دانست که در خلق پدیده ای به نام آیفون نقش بسزایی داشت.

آخرین باری که فورستال برای اپل روی صحنه رفت، WWDC 2012 و مراسم معرفی iOS 6 بود که قابلیت جدید «اپل مپس» را به همراه داشت.

فورستال که در زمان جابز از مقام بالایی برخوردار بود اما در سال ۲۰۱۲ از اپل اخراج شد، قرار است در روز سه شنبه همین هفته برابر با ۲۰ ژوئن، برای اولین بار پس از خروجش از اپل، در موزه تاریخ کامپیوتر شهر مانتین ویو در برابر یک خبرنگار بنشیند و از سرگذشت خود و همچنین تولد آیفون بگوید.

فورستال از سال ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۲، هدایت تیم توسعه دهنده سیستم عامل iOS را بر عهده داشت و در اکتبر ۲۰۱۲، پس از فاجعه ای به نام «اپل مپس»، از شرکتی که سال ها در آن کار کرده بود اخراج شد. پس از آن، وی کاملاً از زیر نورافکن رسانه ها خارج شد و فقط یک بار در سال ۲۰۱۵ خبر رسید که در تهیه کنندگی یک نمایش در برادوی مشارکت کرده است. غیر از این، هیچ. معلوم نبود فورستال کجاست و چه بر سرش آمده.

اپل مپس در iOS 6 یک فاجعه بود که باعث اخراج فورستال شد

حالا قرار است او در موزه تاریخ کامپیوتر مانتین ویو بنشیند و از تجربه کار کردنش با استیو جابز روی یک پروژه فوق سری به نام «پروژه بنفش» بگوید. در کنار او، سه مهندس دیگری که در توسعه اولین نسل آیفون نقش داشته اند هم حضور پیدا می کنند.

این رویداد که در دو جلسه برگزار می شود، بخشی از تلاش موزه تاریخ کامپیوتر است که می خواهد رموز پیدایش آیفونِ‌ متحول کننده را واکاوی کند. بر همین اساس، گفتگو با فورستال هم به شکل کامل از ایده اولیه ساخت چنین محصولی تا شروع به توسعه آن، معرفی، عرضه و تاثیری که داشته را بررسی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • milad
    milad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    دوستان دستم خورد معذرت...استیو جابز 2 بود این مرد!سیری رو ایشون توسعه دادند که بعد ها شرکت های دیگه اضافه شدند!و خیلی کارها ....راضی کردن استیو جابز از طراحی ایکون کار راحتی نبودو....!خیلی چیزا.....ios 6 واقعا بهترین نسخه بود از اپل ...طی این سالها کلی پی خبر بودم در موردش تا اینکه دیدم دیجیاتو خبر گذاشته مرسی digiato منتظر سه شنبه هستم!

  • milad
    milad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    22

  • milad
    milad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    بی شک استیو جابز 2 بود! بدون اون سیری نبود ! و خیلی چیزا ...... خیلی دوستش دارم ios 6 فراموش نشدنی ♥ طی این سالها خبر هاشو میخوندم ولی کم خبر میومد بیرون ازش منتظر سه شنبه هستم

  • تیبگ
    تیبگ | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    اون زمان شرکت اپل اعلام کرد از سرویس نوکیا مپس استفاده میکنه . واقعا نوکیا اونموقع سلطان بود

مطالب پیشنهادی