ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بحران مسکن در سانفرانسیسکو و اسکان کارکنان گوگل در خانه های ماژولار

سلیکون ولی که خاستگاه تکنولوژی در آمریکا به شمار می رود نامی است غیر رسمی که به بخش جنوبی خلیج سانفرانسیسکو در شمال ایالت کالیفرنیا اشاره دارد و دست بر قضا بالاترین نرخ اجاره در دنیا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

سلیکون ولی که خاستگاه تکنولوژی در آمریکا به شمار می رود نامی است غیر رسمی که به بخش جنوبی خلیج سانفرانسیسکو در شمال ایالت کالیفرنیا اشاره دارد و دست بر قضا بالاترین نرخ اجاره در دنیا را دارد.

هزینه خرید و اجازه خانه در این منطقه ظاهرا آنقدر بالاست که حتی کارکنان گوگل هم توان تامین بودجه مورد نیاز برای اسکان در آن را ندارند و به همین خاطر، گوگل بر آن شده تا با خرید خانه های ماژولار، به صورت موقت هم که شده مسکن مورد نیاز آنها را تامین نماید.

ارزش این قرارداد بین 25 تا 30 میلیون دلار اعلام شده است

طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده، این غول جستجو بالغ بر 300 واحد خانه پیش ساخته را به استارتاپی به نام Factory OS که در زمینه ساخت خانه های ماژولار تخصص دارد سفارش داده. ارزش این قرارداد نیز بین 25 تا 30 میلیون دلار اعلام شده است.

در مورد این خانه ها اما باید بگوییم که تماما در داخل کارخانه ها تولید و همچون قطعات پازل در همانجا سر هم می گردند. آنطور که وال استریت ژورنال گزارش داده با این روش هزینه ساخت و ساز خانه بین 20 تا 50 درصد کم می شود و همزمان به خاطر اینکه با سرعت بالاتری تولید می شوند بهتر می توانند پاسخگوی نیاز روز افزون به مسکن باشند.

در باب منطقی بودن تصمیم گوگل برای خرید این منازل همین بس که اوایل امسال، کانال CNBC گزارشی را منتشر کرد و در آن به تبیین مصائب و مشکلاتی پرداخت که پیش روی شرکت ها برای متقاعد کردن کارکنانش برای نقل مکان به سانفرانسیسکو قرار دارند.

اما در واکنش به همین گرانی مسکن، برخی شرکت ها تصمیم گرفتند که دفاتر خود را در شهرهای دیگری نظیر شیکاگو و سیاتل دایر کنند و گزینه آخر نیز همین راهی است که گوگل در پیش گرفته؛ یعنی تامین مسکن از طریق دیگر استارتاپ های نوآور در سانفرانسیسکو.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی