ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مخلوط آنتی بیوتیک و ویتامین C؛ احتمال توسعه روشی برای مقابله با سرطان

دانشمندان هم اکنون متد تازه و غیر معمولی را برای مبارزه با سلول های بنیادی سرطانی توسعه داده اند که در آن از ویتامین C و آنتی بیوتیک بهره گرفته شده و علاوه بر درمان ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

دانشمندان هم اکنون متد تازه و غیر معمولی را برای مبارزه با سلول های بنیادی سرطانی توسعه داده اند که در آن از ویتامین C و آنتی بیوتیک بهره گرفته شده و علاوه بر درمان تومورها می تواند به کاهش شانس بازگشت سرطان هم کمک کند.

گفتنی است محققان در این روش از داکسی‌سایکلین و اسید اسکوربیک (یا همان ویتامین C) بهره برده تا محلولی با اثر بخشی صد برابری را برای از بین بردن سلول های بنیادی سرطانی تولید کنند.

اساس کار این روش بدین صورت است که ابتدا آنتی بیوتیک از تغییر نوع منبع انرژی قابل استفاده توسط سلول های سرطانی جلوگیری کرده و آنها را مجبور می سازد تا تنها از گلوکز تغذیه کنند. سپس ویتامین C وارد عمل شده و باعث از بین رفتن گلوکز می شود که همین امر می تواند به کشته شدن سلول های بنیادی سرطانی منجر شود.

این روش به صورت مستقیم سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهد

لازم به ذکر است از آنجایی که هم داکسی‌سایکلین و هم ویتامین C برای بدن غیر سمی هستند، بنابراین انتظار می رود که درمان توسعه یافته توسط آنها دارای کمترین اثرات جانبی باشد.

این نکته حائز اهمیت است که روش مورد بحث در حال حاضر تنها در محیط آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و می بایست منتظر تأیید اثر بخشی آن روی انسان یا حیوان بمانیم. همچنین باید اشاره کرد که در این مطالعه تمرکز روی سرطان سینه بوده و هنوز معلوم نیست دیگر انواع سرطان نسبت بدان چگونه رفتاری خواهند داشت.

باید گفت سلول های بنیادی در بدن ما قادر هستند تا به هر سلول دیگری تبدیل شده و به عملکرد بیولوژیکی و رشد طبیعی بدنمان کمک کنند و دانشمندان معتقد هستند که احتمالاً سلول های بنیادی سرطانی هم نقشی مشابه را برای تومورها ایفا می کنند. از این رو با کشته شدن این سلول ها می توان مستقیماً قلب سرطان را هدف قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی