ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا GT86 رکورد دریفت پیوسته جهان را شکست

دریفت یکی از تکنیک های مهیج و حرکات بسیار پرطرفدار در دنیای اتومبیلرانی است که انجام آن مستلزم مهارت فوق العاده بالای راننده و یک خودروی عموما دیفرانسیل عقب با قدرت و توانایی های فنی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۵

دریفت یکی از تکنیک های مهیج و حرکات بسیار پرطرفدار در دنیای اتومبیلرانی است که انجام آن مستلزم مهارت فوق العاده بالای راننده و یک خودروی عموما دیفرانسیل عقب با قدرت و توانایی های فنی زیاد می باشد. در حالی که بسیاری بر سر انتخاب بهترین خودروی دریفت اختلاف نظرهایی با هم دارند، جس آدامز (Jesse Adams) خبرنگار خودرویی معروف اهل آفریقای جنوبی اخیرا با استفاده از یک دستگاه تویوتا GT86 رکوردی استثنایی برای طولانی ترین دریفت ثبت کرده است.

اگر چه هنوز این رکورد به صورت رسمی تایید و ثبت نشده اما آقای آدامز توانست ضمن نشان دادن مهارت مثال زدنی خود در کنترل خودرو، در مسافتی به طول 168 کیلومتر به طور پیوسته به انجام دریفت بپردازد. رکورد قبلی با 144 کیلومتر  به یک راننده آلمانی به نام هرالد مولر (Harald Muller) تعلق داشت. جالب اینکه وی نیز برای ثبت رکورد خود در سال 2014 از تویوتا GT86 استفاده کرده بود.

خودروی GT86 استفاده شده توسط هرالد مولر هنگام ثبت رکورد در شهر سامسون ترکیه در سال 2014

آقای آدامز رکورد خود را در مجموعه تست خودروی گروتک واقع در پرتوریا آفریقای جنوبی ثبت کرد. وی هزار دور از مسیر تعیین شده را که کاملا خیس و مرطوب شده بود، در زمان پنج ساعت و 46 دقیقه و با میانگین سرعت 29 کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشت. البته از آنجایی که 48 دور توسط داوران غیر مجاز تلقی شدند، این میزان به 952 دور و مسافت کلی 165 کیلومتر کاهش یافت. زمان ثبت شده توسط آقای آدامز تقریبا دو برابر زمان رکورد قبلی است، آقای مولر در عرض دو ساعت و 25 دقیقه به رکورد یاد شده دست یافته بود.

بر اساس قوانین هنگام رکوردگیری در حرکات دریفت چرخ های خودرو نباید از حرکت باز ایستاده و خودرو متوقف شود، اما امکان تغییر مسیرهای پی در پی وجود دارد. تمامی اسناد و مدارک مربوط به مراحل ثبت رکورد جس آدامز پس از جمع آوری به دفتر گینس ارسال گردیده و به احتمال بسیار در روزهای آتی خبر تایید این رکورد منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است که خودروی GT86 استفاده شده توسط آقای آدامز توسط کمپانی تویوتا تامین شده بود. این خودرو به دلیل هندلینگ و تعادل بسیار خوب خود، یکی از گزینه های محبوب دریفت بازان و دوست داران حرکات نمایشی به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    درود بر ژاپن افتخار اسیا

  • | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    جرمی کلارکسون در قسمت ۳ از سری ۱۹ TopGear میگه شما با GT86 می‌تونین حتی حین خوندن کتاب هم دریفت بزنین! ?

مطالب پیشنهادی