ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محصولاتی از اپل که باید به تدریج آنها را به دست فراموشی سپرد

اپل تاکنون محصولات فراوانی را راهی بازار کرده اما حضور برخی از آنها با توجه به پیشرفت های فناوری و همپوشانی هایی که میان وظایف و کاربردهای آنها پیش آمده، کم کم کاهش یافته و ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

اپل تاکنون محصولات فراوانی را راهی بازار کرده اما حضور برخی از آنها با توجه به پیشرفت های فناوری و همپوشانی هایی که میان وظایف و کاربردهای آنها پیش آمده، کم کم کاهش یافته و می بایست به تدریج با آنها خداحافظی کرد. در ادامه به پنج مورد از این گونه محصولات می پردازیم.

مک بوک ایر

مک بوک ایر اپل در زمان عرضه خود به عنوان سبک ترین و کم ضخامت ترین لپ تاپ کمپانی کالیفرنیایی شناخته می شد اما در حال حاضر دیگر محصولات سری مک بوک توانسته اند جای خالی این محصول را به بهترین شکل پر کنند.

اپل آخرین بار در اسفند سال 93 ارتقایی قابل توجه را برای مک بوک ایر به ارمغان آورد و هم اکنون دیگر به نظر نمی رسد که شاهد محصولی تازه از این سری باشیم.

آیپاد

روزگاری آیپاد جزو پر فروش ترین و پر تقاضاترین محصولات کمپانی اپل بود اما اکنون تنها می توان به چشم یک یادگاری از آن دوران کمپانی کالیفرنیایی به آن نگاه کرد.

اپل هنوز آیپاد تاچ، آیپاد شافل و آیپاد نانو را از طریق فروشگاه های خود به فروش می رساند اما همگی آنها مربوط به همان سال های گذشته هستند و شرکت سازنده آنها را به ترتیب در سال های 94، 91 و 89 ارتقا داده است.

مک مینی

مک مینی یکی از دیگر محصولات اپل است که به تدریج به دست فراموشی سپرده شده و تازه ترین بروز رسانی آن به مهر سال 93 باز می گردد.

در آن زمان ایده پشت عرضه مک مینی این بود که کاربران بتوانند پروژه های کاری را با خود حمل کرده و هرجا لازم شد با اتصال آن به مانیتور، به ادامه فعالیتشان بپردازند. اما امروزه با پیشرفت لپ تاپ ها، توجه ها روی توسعه این گجت ها متمرکز شده اند.

اپل تی وی

اپل تی وی با این هدف به بازار آمد که بتواند راهی منزل بسیاری از کاربران شده و عادات تماشای تلویزیون آنها را دگرگون سازد. اما هم اکنون پس از گذشت تقریباً یک دهه از عرضه نخستین نسل از این گجت، اپل تی وی حتی به اهداف مدیران اپل نزدیک هم نشده است.

تنها موفقیت کسب شده توسط محصول مذکور این است که کاربران می توانند تلویزیون خود را به یک آیفون بسیار بزرگ بدل کرده و از اپلیکیشن ها و سرویس های دلخواه خود بهره ببرند.

اپل تایم کپسول/ایرپورت

حالا که اپل تیم های توسعه دهنده این محصولات را منحل کرده، پس چندان غیر منطقی نیست که این گجت ها فراموش شده قلمداد کرده و دیگر منتظر نسخه های ارتقا یافته آنها نباشیم.

این موضوع بسیار ناراحت کننده است چرا که تایم کپسول و ایرپورت کارایی قابل قبولی داشته و نصب و کارکرد هر دوی آنها بسیار راحت بوده به نحوی که حتی تازه کاران هم می توانستند از قدرت آنها نهایت استفاده را ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    ديجياتو، خيلي پراشكال شدن پست هايي كه ميذاري، حتي اگر پست ها ترجمه هم باشه، باز همچين اشتباه فاحشب نبايد تو متن هاتون ديده بشه... مك بوك اير رو همين هفته پيش، تو كنفرانس wwdc اپل به روزرساني كرد و به نسل هفتم پروسسورهاي اينتل مجهزش كرد...

  • high end
    high end | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    فک کنم اشتباهی کرده باشینا iPod touch بعد از ۲۰۱۲قطعا بروزرشانی شده و یادمه CPU آیفون ۶ با کمی کاهش فرکانس توش استفاده شده بود.
    در مورد اپل تی وی هم شاید موفق نبوده اما فک نمی کنم اپل ولش کرده باشه

  • | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    آیفون رو یادتون رفته ?

مطالب پیشنهادی