ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان بازگشت از نسخه پرو به نسخه S ویندوز 10 برای لپتاپ سرفس فراهم شد

مایکروسافت اخیراً از لپتاپ سرفس جدیدی رونمایی کرده که با تمرکز بر کارکردهای آموزشی، از «Window 10 S» بهره می برد. البته سیستم عامل مذکور محدودیت هایی داشته و فقط می تواند از اپلیکیشن های ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

مایکروسافت اخیراً از لپتاپ سرفس جدیدی رونمایی کرده که با تمرکز بر کارکردهای آموزشی، از «Window 10 S» بهره می برد. البته سیستم عامل مذکور محدودیت هایی داشته و فقط می تواند از اپلیکیشن های موجود در ویندوز استور استفاده کند.

ویژگی مورد بحث باعث افزایش امنیت دستگاه شده و نفوذ بدافزارها و ویروس ها را به سیستم محدود می کند. همچنین به دلیل بهینه سازی های صورت گرفته روی نرم افزارهای ویندوز استور و محدودیت پردازش های پس زمینه، عمر باتری نیز با استفاده از Window 10 S افزایش خواهد یافت.

ارتقا ویندوز 10 از نسخه S به نسخه Pro تا پایان سال 2017 رایگان است

شرکت ساکن ردموند پیش از این اعلام کرده بود کاربران لپتاپ های سرفس می توانند سیستم خود را به نسخه «Pro» از سیستم عامل ویندوز 10 ارتقا دهند و پس از استفاده رایگان تا پایان سال جاری میلادی، مبلغی در حدود 50 دلار را برای ادامه استفاده از آن بپردازند. لازم به ذکر است که بر اساس اظهارات مایکروسافت، فرآیند مورد اشاره یک طرفه بوده و امکان بازگشت به Window 10 S برای کاربران وجود نخواهد داشت.

اما حالا به نظر می رسد کمپانی مذکور راه بازگشتی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، کاربر می تواند با ورود به صفحه مربوطه در وبسایت مایکرسافت و وارد کردن شماره سریال دستگاه، به فایل نصب Window 10 S ورژن 1703 دسترسی پیدا کرده و آن را با حجم 9 گیگابایت دانلود کنند.

گفتنی است که علت مخالفت پیشین مایکروسافت نسبت به بازگشت از ارتقا، امکان بروز ایرادات امنیتی به واسطه فایل های به جا مانده از نرم افزارهای نسخه پرو بوده که در راهکار جدید، با پاک شدن تمام اطلاعات موجود روی لپتاپ، ریسک مورد اشاره نیز برطرف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    خو اینم کار نداره، دو تا نسخه فول کرک آپدیت شده هم pro و هم S از سافت ۹۸ دانلود کنیید، یا خود دیجیاتو،اگه بزاره تو سایت، و بی نهایت لذتش‌و ببرید و ۵۰ دلار هم بدیین آلو بشینین خوونه بخوریین

    • shahabkazemi
      shahabkazemi | ۷ مرداد ۱۳۹۶

      شمارو نمیدونم ولی من نمیتونم از یه ویندوز نا امن لذت ببرم
      جدای از باگ های بینهایتش
      همیشه یه سری راه میانبر هست که ادم هدفاشو پیش ببره ولی درصورتی اون راها درستن که به ضرر طرف نباشه! خیلی وقتا ضربه هایی که ادم از خرابی ویندوز و نصب مجددش میخوره خیلی بیشتر از هزینه ایه که واسه خرید مادام العمر یه ویندوز میکنه...

مطالب پیشنهادی