ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری این استارتاپ کوچک، مشکل بزرگ پلتفرم واقعیت افزوده را حل می کند [تماشا کنید]

بدون شک واقعیت افزوده و هدست های VR بخش جدایی ناپذیر دنیای تکنولوژی هستند و کمپانی های بزرگ نیز با توجه به همین امر، سرمایه های هنگفتی را برای توسعه پلتفرم های اختصاصی خود کنار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

بدون شک واقعیت افزوده و هدست های VR بخش جدایی ناپذیر دنیای تکنولوژی هستند و کمپانی های بزرگ نیز با توجه به همین امر، سرمایه های هنگفتی را برای توسعه پلتفرم های اختصاصی خود کنار گذاشته اند.

اما حالا یک استارتاپ کوچک در سیلیکون وَلی به نام «Avegant» فناوری تازه ای را در حوزه VR معرفی کرده که تصاویر و اجسام مجازی را، با کیفیت بسیار بهتری نسبت به محصولات موجود در بازار با واقعیت ترکیب می کند.

تکنولوژی مورد بحث که «Light Field» نام دارد، توانسته یکی از مهمترین مشکلات فنی مربوط به واقعیت افزوده را حل کند؛ اشیاء مجازی نمایش داده شده در هدست جدید Avegant، هم در فواصل دور و هم در فواصل نزدیک واقعی به نظر می رسند.

Light Field نقاط کانونی مختلف را به صورت همزمان پردازش می کند

تا پیش از این، نمایش اجسام در واقعیت افزوده از فاصله نزدیک کیفیت بالایی نداشت و هدست های موجود نمی توانستند فواصل کانونی متفاوت را به طور همزمان برای کاربر پردازش کنند. اما Light Field امکان نمایش همزمان چند نقطه کانونی را داشته و یک تصویر قابل باور و واقعی از محیط واقعیت افزوده را به کاربر ارائه می کند.

لازم به ذکر است که آقای «جورگ تِوِس» مدیر عامل شرکت اعلام کرده که Avegant قصد دارد فعلاً به عنوان تامین کننده تکنولوژی در بازار فعالیت کند و تولید محصول نهایی را به شرکای خود (که سهم بازار قابل توجهی در اختیار دارند) بسپارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی