ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تلفیق دوچرخه و تکنولوژی؛ روش چین براى کاهش آلودگى هوا و ترافیک

اخيراً چين توانسته است با استفاده از دوچرخه و اينترنت سيستم حمل و نقل عمومى بدون آلودگى را طراحى كند. از زمان هاى قديم دوچرخه از محبوبيت خاصى در ميان مردم چين برخوردار بوده است.در ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۵

اخیراً چین توانسته است با استفاده از دوچرخه و اینترنت سیستم حمل و نقل عمومى بدون آلودگى را طراحى کند.
از زمان هاى قدیم دوچرخه از محبوبیت خاصى در میان مردم چین برخوردار بوده است.در حال حاضر شهروندان چینى مى توانند تنها با پرداخت یک یوان و با استفاده از تلفن همراه خود و جستجو در یک اپلیکیشن از این دوچرخه هاى عمومى استفاده کنند.این دوچرخه ها به دلیل دارا بودن سیستم مکان یاب مى توانند در هرجایى رها شوند. به همین دلیل کاربران مى توانند به کمک تلفن همراه خود نزدیک ترین دوچرخه را بیابند و از آن استفاده کنند.

خیابان های کوچک و بزرگ شهر نیز داراى مسیر ویژه براى دوچرخه هستند، همچنین مکان هایى براى پارک کردن دوچرخه ها در حاشیه پیاده رو ها در نظر گرفته شده است و همه چیز برای استفاده از این وسیله نقلیه سالم مهیا به نظر می رسد.
شرکت اوفو که در سال ٢٠١۴ در پکن تأسیس شد وظیفه ى اشتراک گذارى دوچرخه ها را به عهده دارد.بر اساس آمار یکی از شرکت تحقیقاتى بین المللی روند استفاده از دوچرخه در چین و بسیار دیگر از کشورهای توسعه یافته جهان در سال های آینده رشدی پر شتاب خواهد داشت.

بنابر آمار این شرکت در سال گذشته میلادى ٣٠ شرکت در بخش حمل و نقل عمومى مبتنى بر دوچرخه و اینترنت فعالیت داشته اند.
و از آنجا که این سیستم حمل حمل و نقل ضمن کاستن از حجم آلودگی تولیدی توسط بشر، باعث بهبود سلامت عمومى جامعه نیز مى شود، معمولا حمایت دولت ها را نیز در پی دارد.

البته گفتنی است که در چین به دلیل شرایط جغرافیایی شهر ها و شیب اندک خیابان ها، استفاده از دوچرخه از دیر باز بسیار رایج بوده است و این درحالیست که در شهر های کوهپایه ای و مناطق کوهستانی امکان استفاده از دوچرخه برای تمامی افراد وجود ندارد.

با این حال در پی فراگیر شدن تکنولوژی باتری های لیتیومی در چند سال اخیر و ساخت نسل جدید دوچرخه های برقی، ساکنین شهر های کوهستانی نیز شانس بیشتری برای استفاده از دوچرخه های جدید و برقی پیدا کرده اند و هیچ بعید نیست که در آینده نه چندان دور بتوانیم شاهد استفاده از سیستم به اشتراک گذاری دوچرخه های برقی در شهر های ایران نیز باشیم

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Jsph1010
    Jsph1010 | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    نکنه مجوز نداره ?

مطالب پیشنهادی