ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سامسونگ می خواهد با قاب موبایل، قادر به شارژ ساعت هوشمندتان باشید

اداره ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا اخیراً اسناد مربوط به یکی از پتنت های سامسونگ را منتشر کرده که طرح نوعی کاور با قابلیت شارژ بی سیم لوازم پوشیدنی را برای تلفن های هوشمند ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

اداره ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا اخیراً اسناد مربوط به یکی از پتنت های سامسونگ را منتشر کرده که طرح نوعی کاور با قابلیت شارژ بی سیم لوازم پوشیدنی را برای تلفن های هوشمند نشان می دهد.

بر اساس اطلاعات موجود در اسناد، قاب مورد بحث می تواند ابزارهایی مانند ساعت هوشمند را به صورت بی سیم و از طریق فناوری موج میلیمتری شارژ کند. علاوه بر قابلیت مذکور، کاور سامسونگ از توانایی های مولتی مدیا و اپلیکیشن های مخصوص نیز بهره مند خواهد شد.

کاور سامسونگ اطلاعات ابزار پوشیدنی را به موبایل ارسال می کند

همانطور که احتمالاً می دانید، فناوری موج میلیمتری در کنار انتقال انرژی الکتریکی، امکان تبادل داده را نیز فراهم می کند و محصول احتمالی سامسونگ هم با استفاده از همین قابلیت، می تواند با پوشیدنی در حال شارژ ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مربوط به آن را روی بخشی از نمایشگر که در معرض دید قرار دارد، نشان دهد.

در قسمت پشتی کاور، یک سیم پیچ انتقال الکتریسیته و یک کانکتور USB-C وجود دارد که انرژی مورد نیاز را از باتری موبایل دریافت کرده و به بخش جلویی قاب ارسال می کند. در قسمت جلو نیز یک کنترل کننده جریان بی سیم و یک مبدل جریان مستقیم (باتری) به جریان متناوب تعبیه شده که کار انتقال انرژی به ابزارهای دیگر را انجام می دهند.

نکته جالب اینکه درست یک روز پیش از انتشار اطلاعات پتنت سامسونگ، کمپانی اپل نیز پتنتی را برای یک کاور با قابلیت شارژ بی سیم به ثبت رساند که البته، پتنت اهالی کوپرتینو صرفاً به امکان شارژ آیفون از طریق شارژرهای وایرلس اشاره داشته و صحبتی از شارژ لوازم جانبی به وسیله قاب موبایل را به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی بعیده این عملی شه، ولی بعد قیمت کاوررش میشه 400 تومن!

مطالب پیشنهادی