ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک خواستار آموزش برنامه نویسی در مدارس آمریکا شد

چندی قبل شورای تکنولوژی آمریکا نخستین جلسه اش را با حضور مدیران ارشد این حوزه و البته دونالد ترامپ در کاخ سفید برگزار کرد. حاضران در این رویداد به ارائه پیشنهاداتی در راستای بهبود صنعت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

چندی قبل شورای تکنولوژی آمریکا نخستین جلسه اش را با حضور مدیران ارشد این حوزه و البته دونالد ترامپ در کاخ سفید برگزار کرد.

حاضران در این رویداد به ارائه پیشنهاداتی در راستای بهبود صنعت تکنولوژی آمریکا پرداختند؛ برای نمونه جف بزوس مدیرعامل آمازون خواستار آن شد که از تکنولوژی های تجاری بیشتر در کشورش استفاده شود.

الکس کارپ مدیرعامل شرکتی به نام Palantir هم که در زمینه توسعه نرم افزار و تحلیل دیتا در مقیاس عظیم فعالیت دارد و از جمله تامین کنندگان اصلی خدمات برای دولت مرکزی آمریکا به شمار می رود، به روش های جدید برای استفاده از «داده های عظیم» به منظور تشخیص موارد استفاده غیرضروری از بودجه دولت فدرال اشاره نمود.

گفتنی است شورای تکنولوژی آمریکا که مدیریتش را جِرد کوشنر (مشاور و داماد ترامپ) بر عهده دارد، در ماه می گذشته تشکیل شد و هدفش را «تغییر و مدرنیزه کردن» نحوه استفاده از IT و خدمات دیجیتالی توسط دولت عنوان کرد.

از جمله افراد دیگری که در این نشست حضور داشتند می توان به سران شرکت های ادوبی، گوگل، اینتل، مایکروسافت، اوراکل و کوالکام اشاره کرد.

ایلان ماسک از غایبان اصلی این جلسه بود

اما ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس یکی از غایبان مهم این جلسه بود. اگر خاطرتان باشد او تهدید کرده بود که در صورت خروج آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس، از این شورا کناره گیری خواهد کرد و این وعده را هم عملی نمود.

کوک یکی دیگر از مدیران حامی پیمان پاریس بود که تصمیم گرفت در جلسه تازه شورا شرکت کند، هرچند که پیشتر مدعی شده بود در هیچیک از گروه های مشاور ترامپ عضویت ندارد.

گفتنی است که کوک پیشتر ترامپ را به خاطر موضوعاتی نظیر مهاجرت مورد انتقاد قرار داده بود اما آنطور که خودش گفته بیشتر ترجیح می دهد فردی تاثیرگذار باشد تا اینکه به کل کاخ سفید را کنار بگذارد.

مدیرعامل اپل بارها و بارها خواستار آن شده که درس برنامه نویسی در مدارس آمریکا تدریس شود. در همین راستا نیز ماه گذشته این شرکت یک محیط آموزشی رایگان از سوئیفت را در iBooks منتشر کرد که قرار است در اختیار برخی کالج ها و دبیرستان های آمریکا نیز قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا . M
    آریا . M | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    کار خوبی میکنند اینجا که تو مدارس زبان خارجی مثل انگلیسی به کودکان و در مدارس ابتدایی و بالاتر یا آموزش داده نمیشه یا اصولی نیست
    همش به فکر س .انسور کردن و روسری و لباس گذاشتن روی عکسهای کتابها هستند . سیستم ا.حمقانه ای داریم

  • its k
    its k | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    ما هم باید درگیر قضیه ۲۰۳۰ باشیم :))))))

مطالب پیشنهادی