ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمایل استیو جابز به تعبیه دکمه فیزیکی Back در آیفون؛ تصمیمی که به نتیجه نرسید

استیو جابز فردی بود که دقیقاً می دانست چه می خواهد و تا وقتی که به هدفش نمی رسید، دست از سر طراحان اپل بر نمی داشت. با این حال اخیراً کتابی در مورد تاریخچه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

استیو جابز فردی بود که دقیقاً می دانست چه می خواهد و تا وقتی که به هدفش نمی رسید، دست از سر طراحان اپل بر نمی داشت. با این حال اخیراً کتابی در مورد تاریخچه آیفون منتشر شده که یک نمونه خلاف این موضوع را نشان می دهد.

در کتاب «تاریخچه پنهان آیفون» نوشته «برایان مرچنت» آمده است که استیو جابز یک دکمه فیزیکی بازگشت (back) را هم برای آیفون در نظر گرفته بود، اما اعضای تیم طراحی با استدلال های مناسب توانستند او را قانع کنند تا از رأی خود برگشته و فقط به همان دکمه هوم اکتفا نماید.

مرچنت در این کتاب که اخیراً توجه زیادی را در رسانه ها به خود جلب کرده، می نویسد:

موبایل لمسی که از ابتدا قرار بود تماماً نمایشگر باشد، حداقل به یک دکمه فیزیکی هم نیاز داشت. امروز دکمه هوم را به خوبی می شناسیم، اما استیو جابز دو دکمه می خواست؛ او تصور می کرد برای پیمایش در سیستم عامل، دکمه بازگشت هم لازم است. «چودری» [یکی از اعضای تیم طراحی اپل] در مخالفت با این ایده، بحث اعتماد و قابلیت پیش بینی را مطرح کرد: دکمه ای که همیشه یک کار را انجام دهد.

چودری اینگونه استدلال می کرد که مشکل اکثر موبایل ها، پنهان بودن قابلیت ها و ویژگی ها در منوهای تودرتو است و این وضعیت، کاربر را گیج می کند. به عقیده او تعبیه دکمه بازگشت باعث بغرنج تر شدن ماجرا خواهد شد. او در نهایت توانست استیو جابز را قانع کند تا آیفون را فقط با یک دکمه طراحی نمایند.

اینجا بود که تاریخ شکل گرفت، هم آیفون با دکمه آشنای هوم طراحی شد، و هم استیو جابز از تصمیم خود برگشت و به حرف دیگران گوش کرد. البته موبایل های اندرویدی روش متفاوتی در پیش گرفتند و اکثراً با سه دکمه عرضه می گردند، اما سادگی طراحی آیفون همیشه به عنوان وجه تمایز آن مطرح بوده است.

گفتنیست طبق شواهد موجود، از جمله طرح ارائه شده توسط شرکت سازنده لوازم جانبی MobileFun، اپل قصد دارد همین یک دکمه را هم از آیفون 8 حذف کند و موبایلی کاملاً بدون حاشیه در اطراف نمایشگر را عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Masoud B
    Masoud B | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    چودری اینگونه استدلال می کرد که مشکل اکثر موبایل ها، پنهان بودن قابلیت ها و ویژگی ها در منوهای تودرتو است و این وضعیت، کاربر را گیج می کند. به عقیده او تعبیه دکمه بازگشت باعث بغرنج تر شدن ماجرا خواهد شد. او در نهایت توانست استیو جابز را قانع کند تا آیفون را فقط با یک دکمه طراحی نمایند.

    نه اینکه الان اصلاً تو در تو نیست

    • هومن
      هومن | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

      از اندروید خیلی ساده تره

  • mjk
    mjk | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    توی کتاب جی الیوت گفته شده استیو جابز به از بین بردن‌ کلید های نمای جلو و وجود‌ تنها یک کلید در آیفون باشه اصرار داشته و آخرش هم همین شده پس احتمالا این ایده رو همین برادر در ذهن مرحوم انداخته

  • 2000
    2000 | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    اگه منظورتون فارسیه بعید میدونم باشه ولی اگه انگلیسیه یه سرچ بزنید کافیه یا ibooks.

  • ali jafaripour
    ali jafaripour | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    از نویسنده های سایت و کاربران تقاضا دارم اگر کسی هست که این کتاب رو داره لینک دانلودش رو قرار بده برای دانلود

مطالب پیشنهادی