ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهل انگاری شرکت خصوصی، اطلاعات شخصی 200 میلیون رأی دهنده آمریکایی را لو داد

یکی از شرکت های خصوصی تحلیلگر داده که با کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ همکاری می کرد، به اشتباه اطلاعات 198 میلیون رأی دهنده آمریکایی را فاش ساخت. در این پایگاه داده مربوط به کمپین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

یکی از شرکت های خصوصی تحلیلگر داده که با کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ همکاری می کرد، به اشتباه اطلاعات 198 میلیون رأی دهنده آمریکایی را فاش ساخت. در این پایگاه داده مربوط به کمپین انتخابات 2016 که متعلق به کمیته ملی جمهوریخواهان (GOP) بوده، مشخصات فردی رأی دهندگان از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس منزل، شماره تلفن و اطلاعاتی در مورد نژاد و دین آنها ثبت شده است.

اطلاعات افشا شده از رأی دهندگان معادل 10 میلیارد صفحه متن است

اطلاعات فاش شده موارد دیگری را نیز در بر می گیرند، مثلاً دیدگاه رأی دهندگان در مورد مسائل حساسی همچون حق مالکیت اسلحه، سقط جنین، تحقیقات روی سلول های بنیادی و غیره. در این فایل که برای آخرین بار در ژانویه 2017 به روز رسانی شده، پاسخ احتمالی به 46 سؤال در زمینه سیاست های کلی ایالات متحده و تصمیمات ترامپ نیز به چشم می خورد.

مؤسسه «دیپ روت آنالیتیکس» (Deep Root Analytics) که این داده ها را برای کمیته ملی جمهوریخواهان جمع آوری کرده بود، در بیانیه ای رسمی مسئولیت افشای اطلاعات را به طور کامل بر عهده گرفت و اظهار داشت:

اطلاعات این پایگاه داده که معادل 10 میلیارد صفحه متن است، روی سرورهای ابری آمازون قرار داشت و بدون در نظر گرفتن اقدامات امنیتی در دسترس بود.

افشای این فایل توسط محققین شرکت امنیتی «آپگارد» (UpGuard) صورت گرفته. آنها می گویند به کشف بزرگی در زمینه اطلاعات سیاسی و شیوه مدلسازی داده توسط کمپین ریاست جمهوری ترامپ نائل آمده اند. بدیهیست که این واقعه، بزرگترین نمونه افشاگری داده های رأی دهندگان در تاریخ محسوب می شود.

آپگارد می گوید این فایل، راهکارهای مورد استفاده توسط کمپین ترامپ را برای هدف قرار دادن رأی دهندگان و جلب نظر موافق آنها فاش می سازد، اما از سوی دیگر سؤالات و ابهامات زیادی را در مورد امنیت اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی به وجود می آورد.

البته شرکت دیپ روت می گوید اطلاعات فاش شده چندان هم خصوصی نبوده و تمامی دفاتر دولتی ایالتی به آنها دسترسی دارند. با این حال در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا در سایه حملات سایبری قرار گرفته، سهل انگاری و افشای این اطلاعات از سوی شرکت های داخلی نیز تبعات بدی را برای دولت ایالات متحده به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی