ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موج اعتراض کاربران مبین نت؛ از حذف بسته های پرطرفدار تا کیفیت پایین اینترنت شبانه

مشتریانِ سرویس دهنده های اینترنت در کشورمان در بیشتر مواقع از کیفیت و خدمات شرکت ها یا تنوع اندک سرویس ها گلایه داشته اند و کافیست پای درد دل آنها بنشینید تا از عدم تحقق وعده ها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

مشتریانِ سرویس دهنده های اینترنت در کشورمان در بیشتر مواقع از کیفیت و خدمات شرکت ها یا تنوع اندک سرویس ها گلایه داشته اند و کافیست پای درد دل آنها بنشینید تا از عدم تحقق وعده ها برایتان بگویند. به همین دلیل، زمانی که شرکتی تصمیم می گیرد سرویس های متنوع و پایداری را عرضه کند، گویی پنجره ای از امید به روی عده زیادی گشوده می شود.

اگر به یاد داشته باشید، چندی پیش ایرانسل بسته های حجیم اینترنت همراه خود را حذف کرد، در حالی که تعداد زیادی از کاربران جهت استفاده از همین بسته ها، برای خرید مودم های همراه هزینه کرده بودند. این اقدام سبب شد تا در توییتر، موج گسترده ای از اعتراضات به سوی ایرانسل سرازیر شود و پس از مدت تقریباً کوتاهی، اپراتور دوم بسته های اینترنت را دوباره برگرداند.

در همان زمان، کاربران در شبکه های اجتماعی از اینترنت TD-LTE «مبین نت» به عنوان جایگزینی برای طرح های حذف شده ی ایرانسل یاد کردند و اگر به خاطر داشته باشید، خود مبین نت هم با حضور فعالش در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، جوایزی را بابت ۱۰۰۰ بار ریتوییت شدن یک توییت به برخی کاربران اهدا کرد.

اما به تازگی خود مبین نت هم در شبکه های اجتماعی، مخصوصاً توییتر، با انتقادهایی رو به رو شده و کاربران اشاره می کنند که این شرکت هم اخیراً برخی از بسته های پرطرفدار و حجیم را حذف کرده است.

با جستجویی ساده در شبکه های اجتماعی، می بینیم که مبین نت یکی از پرطرفدارترین بسته های خود یعنی ظرفیت ۳۰۰ گیگابایت در بازه زمانی ۳ ماه را حذف کرده که همین موضوع سبب شکایت عده ای از کاربرانش شده است.

این در حالیست که یکی دیگر از بسته های پرطرفدار نیز در آستانه حذف شدن قرار گرفته و مبین نت خبر می دهد که تا پایان تابستان، بسته ۱۰۰ گیگابایتی ۱ ماهه (۱۰۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان شبانه) با قیمت ۷۰ هزار تومان را حذف خواهد کرد.

از ابتدای ورود فناوری نسل چهارم ثابت یا TD-LTE به ایران، شرکت های ارائه دهنده این نوع اینترنت، تبلیغات آن را با محوریت بسته های متنوع و حجیم ارائه داده اند چرا که نسبتاً ارزان تر و بدون محدودیت تر از ADSL یا LTE هستند. همین مسئله سبب شد تا کاربران پرمصرف، اقدام به تهیه مودم هایی مخصوص تکنولوژی TD-LTE کنند.

مسئله اینجاست که شما در زمان داشتن یک مودم ADSL، می توانید از اینترنت هر شرکتی استفاده کنید ولی آنطور که کاربران مبین نت می گویند، در صورت خرید مودم TD-LTE از این شرکت، صرفاً می توانید از آن با اینترنت مبین نت استفاده کنید و در صورتی که بخواهید سرویس دهنده را عوض کنید، باید یک مودم جدید تهیه کنید.

مبین نت در پاسخ به انتقاد یکی از کاربرانش توضیح می دهد که طرح ها «پروموشن» بوده اند در حالی که در آن زمان، این اطلاع رسانی صورت نگرفته بود. به نظر می رسد حالا به همین دلیل در وب سایت این شرکت، روی بسته ۱۰۰ گیگابایتی ماهانه یک علامت «تا پایان تابستان» می بینیم و اکنون مبین نت تلاش می کند در خصوص بسته های موقت، اطلاع رسانی صحیح تری داشته باشد.

مشکل دیگری که در سرویس مبین نت به آن اشاره شده، مربوط به اینترنت شبانه رایگانی است که تقریباً می توان آن را در تمام طرح ها دید. افرادی که از این سرویس استفاده می کنند خبر می دهند که محدودیت هایی برای طرح ها اعمال می شود و حتی نمی توان یک چهارم رقم اعلام شده را نیز مصرف کرد، هرچند، شاید علت اصلی این موضوع، فشار بیش از حد روی سیستم و دانلود هم زمان از سوی عده زیادی از کاربران مبین نت باشد.

با این حال، همانگونه که در توییت فوق می بینید، کاربری حتی پیشنهاد کرده که حالت دانلود رایگان غیر فعال شود، اما در عوض بتواند در آن ساعات استفاده صحیحی از اینترنت داشته باشد.

تقریباً همه ما تجربه استفاده از سرویس های جدید و با کیفیتی را داریم که پس از مدتی، کم کم از کیفیت آنها و اهمیت نظرات کاربر کاسته می شود تا اینکه در نهایت ما را تبدیل به مشتریانی ناراضی می کنند. سوال اینجاست که آیا مبین نت هم قرار است در این دسته بندی جای گرفته و پس از جذب کاربران دیگر شرکت ها، کیفیت سرویس خود را کاهش دهد یا همچنان می توان شاهد ارائه سرویسی قابل قبول برای جدیدترین نحوه ارائه اینترنت در کشور از سوی مبین نت بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (57 مورد)
  • HESAM PARSAEIAN
    HESAM PARSAEIAN | ۵ تیر ۱۳۹۶

    مودمشون که از همون اول مشکل داشت و برای یه آپدیتشم 4 روز ما رو اسیر کردن . برای پیگیری یه مشکلی هم که داری باید مثه سازمان های فوق امنیتی اول با کسی که رده پایینه صحبت کنی و بعد از چند روز که به قول خودشون طی 24 الی 72 ساعت یه شماره ناشناس باهات تماس میگیره و اگه مشکلت با تلفن حل نشه هم یه سه روزی طول میکشه که طرف بیاد دم خونتون مودمتو درست کنه . روزه اولی که اومدن اینترنتو وصل کردن سرعتش به 33 مگابیت می رسید در حالیکه الان سرعتش در حد 15 16 مگابیت بزرو میرسه . بعضی مواقع هم مودم بصورت غیر منطقی ریست میشه .هر جور طرفداری از این شرکت جدا از بیهوده کردن اعتراضات صحیح ما مصرف کنندگان ، قدرت پیش روی این توهین ها رو هم از سوی شرکت مبین بیشتر میکنه . امیدوارم یه شرکت دیگه ای وارد این قضیه بشه تا این رفتار رو از این شرکت نیمچه دولتی که ناشی از انحصاری بودن این شرایط برای مصرف کننده است رو شاهد نباشیم .

  • reza_ghavami
    reza_ghavami | ۲ تیر ۱۳۹۶

    خیلی خوب سرویس میدن به مبین نت جایزه هم دادن مقام نخست اوپراتور بی سیم اقا بیاد ما هم به هم جایزه بدیم ?

  • Illia Motamedi
    Illia Motamedi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    روزا هم سرعتش عالیه نمی دونم علت اعتراض بعضیا چیه شبانه سرعت یک مقدار پایین میاد ک تو صفحه مشترکین توضیح دادن ی مشکلی هم که هست اینه که مردم فکر میکنن 4 مگابیت همون 4 مگابایت خودمونه در حال که هر 8 مگابیت میشه 1 مگابایت اگه تفاوتا رو بدونید می فهمید سرعتش عالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی