ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام احتمالاً در حال توسعه چیپست اقتصادی اسنپدراگون 450 است

پیشرفت روز افزون صنعت طراحی و تولید چیپست باعث شده اکثر محصولات موجود در بازار از توان کافی برای پردازش امور روزمره برخوردار باشند، و حتی موبایل های اقتصادی نیز به چیپست هایی با پردازنده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

پیشرفت روز افزون صنعت طراحی و تولید چیپست باعث شده اکثر محصولات موجود در بازار از توان کافی برای پردازش امور روزمره برخوردار باشند، و حتی موبایل های اقتصادی نیز به چیپست هایی با پردازنده های چند هسته ای مجهز شوند.

شرکت کوالکام هم به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران صنعت مورد بحث، به خوبی شرایط بازار را درک کرده و همواره محصولات میان رده و اقتصادی خود را همگام با چیپست های پرچمدار، به روز رسانی می کند.

اسنپدراگون 450 هشت هسته پردازشی خواهد داشت

طبق آخرین گزارشات، کمپانی مذکور در حال توسعه چیپست جدیدی با کد «SDM450» بوده که مانند سایر مدل های سری 400 کوالکام، برای موبایل های اقتصادی طراحی شده است. چیپست مورد بحث که به احتمال قوی اسنپدراگون 450 نامیده می شود، بر اساس معماری «ARM-Cortex A53» توسعه یافته و با فناوری 14 نانومتری به تولید می رسد، و شباهت های ساختاری زیادی با مدل اسنپدراگون 625 خواهد داشت.

شایعات موجود حاکی از وجود هشت هسته در چیپست جدید هستند که البته فرکانس پردازشی آنها هنوز مشخص نیست. جالب اینکه فرکانس پردازنده گرافیکی به کار رفته در اسنپدراگون 450 عدد 600 مگاهرتز گزارش شده اما از مدل آن اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است که چیپست های کوالکام در طیف وسیعی از محصولات موجود در بازار، با کارایی و قیمت های مختلف، وجود داشته و این کمپانی روزانه نزدیک به یک میلیون چیپست را به دست تولیدکنندگان مختلف می رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی