ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دعوای بی پایان اپل و کوالکام؛ شکایت دیگری توسط اپل تسلیم دادگاه شد

به نظر می رسد که دعواهای حقوقی میان اپل و کوالکام تمامی ندارد و اخیراً اهالی کوپرتینو شکایت تازه ای را علیه شرکت چیپ سازی نامدار تسیلم دادگاه کرده اند. گفتنی است درگیری ها از ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

به نظر می رسد که دعواهای حقوقی میان اپل و کوالکام تمامی ندارد و اخیراً اهالی کوپرتینو شکایت تازه ای را علیه شرکت چیپ سازی نامدار تسیلم دادگاه کرده اند.

گفتنی است درگیری ها از جایی شروع شد که اپل از شرکت کوالکام به دلیل ممانعت از پرداخت یک میلیارد دلارش شکایت کرد که پس از آن با ثبت شکواییه هایی از جانب کمپانی چیپ سازی ادامه یافت.

امروز اپل بار دیگر به کوالکام هجوم برده و مدعی شده که مبالغ دریافت شده در توافق نامه های مربوط به حق امتیازها که میان دو کمپانی به امضا رسیده، بدون دلیل و غیر قانونی است.

اپل مدعی شده که نحوه بیزینس کوالکام غیر قانونی است

این گونه که به نظر می رسد کوالکام پیش از آنکه چیپ هایش را به دیگر شرکت های حوزه فناوری بفروشد، آنها را مجبور به امضای قراردادهایی مرتبط با حق امتیاز اختراع هایش می کند. این بدان معناست که کمپانی ساکن سان دیگو هم از فروش چیپ ها پول به جیب می زند و هم مبالغی را در ازای فروش هر دستگاه مجهز به چیپ هایش، دریافت می کند.

از این رو اپل از دادگاه خواسته تا کوالکام را مجبور سازد که تنها در ازای فروش چیپ ها و یا امضای قراردادهای حق امتیاز اختراعاتش، شرکت ها را مجبور به پرداخت هزینه کند.

همچنین باید گفت اهالی کوپرتینو از دادگاه تقاضا کرده اند که شکایت های صورت گرفته توسط کوالکام علیه کمپانی های سازنده محصولاتشان نظیر فاکسکان را متوقف کند. به گفته تیم کوک این دعوای حقوقی می بایست تنها میان اپل و شرکت چیپ سازی کوالکام باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جگوار
    جگوار | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    خیییلی جالبن اینا و خیلی هم باجنبه!!
    از اینور اپل با کوالکام، از اونور کوالکام با سامسونگ و از طرف دیگه سامسونگ با اپل درگیرن و...
    اونوقت بهههترین صفحه نمایشهای اپل رو سامسونگ میزنه و بهترین چیپ-ستهای سامسونگ رو کوالکام طراحی میکنه و قرارداد میبندن که سامسونگ خط تولید چیپ-ست راه بندازه کوالکام!!!
    خلاصه...
    ما هم این وسط فققط نظاره گریم!!
    چون هنوزم یه چیپ شبیه اولین سری پردازنده های کوالکام یا یه پنل شبیه اولین پنلهای سامسونگ یا یه دیوایس شبیه اولین دیوایسهای اپل نتونستیم تولید کنیم!!!
    و همچناااان خریدار محصولاتشونیم...
    بابا، اینا دنیااااااا رو گرفتن.
    آهای مسئولین، پاشیم از خواب و ما هم یه حرکتی بزنیم.

مطالب پیشنهادی