ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

وان پلاس و تلاشی دیگر برای تقلب در نتایج بنچمارک ها [به روز رسانی: جوابیه مدیر عامل وان پلاس]

تقلب در نتایج تست ها هر از گاهی از کمپانی های بزرگ سر می زند که در بعضی موارد مانند ماجرای فولکس واگن، نتیجه عکس داشته و ضررهای بزرگی را به شرکت وارد خواهد کرد. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

تقلب در نتایج تست ها هر از گاهی از کمپانی های بزرگ سر می زند که در بعضی موارد مانند ماجرای فولکس واگن، نتیجه عکس داشته و ضررهای بزرگی را به شرکت وارد خواهد کرد.

در دنیای موبایل نیز شاهد دستکاری نتایج واقعی تست ها از سوی تولیدکنندگان بوده ایم که در تازه ترین مورد، تلفن وان پلاس 5 با استفاده از مکانیزم های خاصی، نتایج بنچمارک های مختلف را بهتر از شرایط اصلی نشان می دهد.

شرکت وان پلاس که پیش از این نیز سابقه فریب بنچمارک ها را داشته است، از مکانیزمی استفاده می کند که چهار هسته از هشت هسته چیپست اسنپدراگون 835 را در طول تست روی فرکانس 1.9 گیگاهرتز کلاک می کند و در نتیجه، نمره نهایی بنچمارک را به طرز چشمگیری افزیش می دهد.

بر اساس گزارش «XDA discovered»، در صورت غیر فعال کردن مکانیزم مورد بحث، چیپست وان پلاس 5 نهایتاً در 24.4 درصد از زمان تست با فرکانس بالا کار می کند که در مقابل 95 درصد در زمان تقلب، عدد قابل توجهی به نظر می رسد.

مسلماً نتایج به دست آمده در بنچمارک های وان پلاس 5، عملکرد حقیقی دستگاه را نشان نمی دهند؛ اما کمپانی مذکور در توضیح رویکرد خود گفته روش مورد استفاده، برای نمایش نهایت قدرت و پتانسیل محصول الزامی بوده است.

مکانیزم تقلب وان پلاس در بنچمارک تک هسته ای امتیاز کمتری کسب می کند

وان پلاس 5 بدون دستکاری بنچمارک هم یکی از قدرتمندترین موبایل های بازار به حساب می آید و جالب است بدانید بر اساس تست های XDA، عملکرد تلفن مذکور در بنچمارک تک هسته ای و بدون استفاده از مکانیزم تقلب، بهتر از زمانی است که از الگوریتم های ارتقاء عملکرد استفاده می کند، و به نظر می رسد روش مورد بحث فقط در تست چند هسته ای نمره بهتری را برای وان پلاس به ارمغان خواهد آورد.

در نهایت گفتنی است تقلب در بنچمارک ها، در کنار مسائلی مانند طراحی تقلیدی از آیفون، عدم پشتیبانی از محصولات نه چندان قدیمی مانند وان پلاس 2 و همچنین افزایش سالانه قیمت ها، وجهه عمومی برند وان پلاس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

به روز رسانی:

مدیر عامل وان پلاس در پاسخ به اتهام تقلب بیانیه ای را صادر کرده که در ادامه می خوانید:

مکانیزم ما برای شبیه سازی بنچمارک به شرایط بهره گیری سنگین مانند بازی های سه بعدی طراحی شده است. ما در رابط کاربری دستگاه نیز تمام پتانسیل چیپست را برای ارائه تجربه ای سریع و روان به کار می گیریم.

ما شرایط تست را با کاهش رزولوشن دستگاه زمانی که اپلیکیشن بنچمارک اجرا می شود و یا با اورکلاک کردن پردازنده، برای چیپست تلفن آسان تر نمی کنیم.

وقتی کاربران از اپلیکیشن های بنچمارک استفاده می کنند، که البته به عقیده من نشان دهنده عملکرد واقعی دستگاه نیست، علاقه مندند قدرت واقعی موبایل خود را بدون دستکاری مشاهده کنند و این همان چیزیست که ما در اختیارشان گذاشته ایم.

باید در نظر داشت که هر تولیدکننده ای روش خاص خود را برای ارزیابی محصولات دارد و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. البته حضور یک جامعه علاقه مند و پیگیر تکنولوژی جای تقدیر دارد و ما نیز از این علاقه پشتیبانی می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Ali Khanchebemehr
    Ali Khanchebemehr | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    همیشه گفتم بازم میگم
    آشغال چینی

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    چینی های متقلب

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    چینی همشون همین جورین فقط به فکر جیب خودشون

  • | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    خوبه که خودش می دونه که روش خاصش تقلبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی