ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عروسک با قابلیت تشخیص احساسات
علمی

این عروسک می تواند احساسات شما را به دقت تشخیص دهد

این که یک عروسک بازی کودکان بتواند احساسات آنها را درک و نسبت به این احساسات واکنش نشان دهد، می تواند تا حدودی ترسناک باشد. ساخت نمونه اولیه چنین عروسکی دقیقاً سوژه تحقیق گروهی از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

این که یک عروسک بازی کودکان بتواند احساسات آنها را درک و نسبت به این احساسات واکنش نشان دهد، می تواند تا حدودی ترسناک باشد.

ساخت نمونه اولیه چنین عروسکی دقیقاً سوژه تحقیق گروهی از دانشمندان دانشگاهی در کشور اسپانیا بوده است و آنها توانسته اند هوش مصنوعی جالبی را توسعه دهند که می تواند هشت نوع احساس مختلف را تشخیص دهد. جالب اینجاست که سخت افزار اصلی مورد نیاز آن نیز درون یک برد ۱۳۰ دلاری تعبیه شده است.

این عروسک «شناساگر احساس» (Emotion recognition) به کمک دوربین تعبیه شده در دهانش حالات چهره طرف مقابل خود را بررسی و به احساس او پی می برد و می تواند از طریق صوت به این احساسات واکنش نشان دهد.

این اولین سامانه شناساگر احساسی است که نیاز به اتصال اینترنت و سخت افزار خارجی ندارد

دکتر «اسکار دنیز» (Oscar Deniz) به عنوان سرپرست گروه تحقیق می گوید که افق اصلی پروژه آنها با عنوان «چشم همه چیز» برای سال ۲۰۲۰ تعیین شده و قرار است منجر به تولید پلتفرمی شود که بینایی کامپیوتری واقعی را با کمترین هزینه و بالاترین کارایی برای ابزارهای مختلف و ربات ها فراهم نماید.

ویژگی منحصر به فرد عروسک «شناساگر احساس» اسپانیایی آن است که تمام سخت افزار مورد نیاز شامل دوربین، برد پردازشگر و باتری درون بدن آن تعبیه می شود و سیستم برای کارکرد نیاز به هیچ اتصالی به سخت افزار خارجی یا شبکه های ابری ندارد. در این صورت علاوه بر افزایش سرعت پاسخگویی حریم خصوصی کاربران نیز بهتر حفظ خواهد شد.

در آینده می توان از این تکنولوژی در پهپادها، ربات ها، هدست ها و حتی دوربین های مراقبی بهره برد. هدست واقعیت افزوده ای را تصور کنید که می تواند تشخیص دهد در حال حاضر به چه چیزی نگاه می کنید و متناسب با آن و شرایط خلقی شما به ارائه اطلاعات اقدام نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی