ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باج افزار WannaCry کارخانه هوندا را از کار انداخت

باج افزار WannaCry همچنان به کار خود ادامه می دهد و این بار به سراغ شرکت هوندا موتور رفته است. روز دوشنبه، زمانی که مسئولین کارخانه هوندا در شهر سایاما ژاپن این باج افزار را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

باج افزار WannaCry همچنان به کار خود ادامه می دهد و این بار به سراغ شرکت هوندا موتور رفته است. روز دوشنبه، زمانی که مسئولین کارخانه هوندا در شهر سایاما ژاپن این باج افزار را در کامپیوترهای خود پیدا کردند، کارخانه را موقتا تعطیل کرده و تولید متوقف شد.

البته، یک روز بعد دوباره کارخانه به حالت عادی بازگشت و مسیر تولید آن از سر گرفته شد. اولین بار، باج افزار وانا کرای ماه گذشته میلادی در انگلستان شروع به کار و سیستم های بیمارستانی این کشور را مبتلا کرد.

شیوع آن همانند ویروسی واگیردار سریع بود و در مدت زمانی اندک، 150 کشور دنیا را درگیر خود ساخت و حتی کار شرکت هایی نظیر رنو و FedEx را هم مختل کرد. وانا کرای احتمالا توسط یک آسیب پذیری اکتشاف شده توسط NSA در ویندوز به وجود آمده که توسط گروهی از هکرها با نام Shadow Brokers دزدیده و منتشر شده است.

آژانس های امنیت ملی آمریکا معتقدند که گروهی از کشور کره شمالی مسبب این اتفاقات هستند و کامپیوترهایی را هدف قرار می دهند که مدت ها است آپدیت نشده اند. کارخانه سایامای شرکت هوندا، بیرون توکیو واقع شده و در روز حدود 1000 خودرو از دل های Accord، استپ واگن و Odyssey تولید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی