ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان در پی پرده برداشتن از راز اورانوس و نپتون هستند

اورانوس و نپتون، هر دو سیاره های یخی عظیمی هستند که از اواخر دهه هشتاد میلادی زیر نظر ناسا نبوده اند. این دو سیاره که در بیرونی ترین لایه های منظومه شمسی ما قرار دارند، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

اورانوس و نپتون، هر دو سیاره های یخی عظیمی هستند که از اواخر دهه هشتاد میلادی زیر نظر ناسا نبوده اند. این دو سیاره که در بیرونی ترین لایه های منظومه شمسی ما قرار دارند، حالا قرار است دوباره مورد مطالعه قرار گیرند.

سازمان هوا و فضای آمریکا و اروپا و دیگر انستیتوهای علمی در سراسر جهان قصد دارند خود را برای پروژه تحقیقاتی جدیدی آماده کنند که بین سال های 2022 تا 2032 به طول می انجامد. در این بین، سوال ها مطرح می شود، اولویت ها شکل می گیرد و دانشمندان متوجه می شوند که ماموریت فضایی باید چطور انجام شود.

اورانوس و نپتون گزینه های خوبی برای بررسی هستند چرا که با وجود فاصله بسیارشان، هیچگاه مورد بررسی قرار نگرفته اند و اطلاعات ما راجع به آن ها بسیار اندک است.

یکی از محققین که این طرح را ارائه داده می گوید که ما نمی دانیم این دو سیاره چطور شکل گرفته اند و چرا خودشان و ماه هایشان اینطور هستند. برای رسیدن به پاسخ این سوالات و البته سوال جامع تری که می پرسد چطور منظومه شمسی ما شکل گرفته، باید یک یا هر دو سیاره نام برده مورد مطالعه قرار بگیرند.

در بهترین حالت ممکن، اگر پروژه با موفقیت پیش برود، پرتاب آن زودتر از سال 2030 اتفاق نخواهد افتاد و 10 سال هم طول می کشد تا فضاپیما به اورانوس و یا نپتون برسد که یعنی حداقل تا سال 2040 باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • شروین بشارتی
    شروین بشارتی | ۲ تیر ۱۳۹۶

    فکر کن 23 ساله دیگه

  • وحید
    وحید | ۲ تیر ۱۳۹۶

    تا سال ۲۰۴۰ کی زندست و کی مرده ، حیف عمر آدم کوتاهه و آینده خیلی دور رو نمیتونه ببینه ( عصر فضا و سفر های فضایی و زندگی فضایی )

مطالب پیشنهادی