ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

زنگ خطر برای فراری؛ کاهش فروش مدل های 12 سیلندر در حراجی ها

اتومبیل های کلاسیک فراری محبوبیت بسیار بالایی در حراجی ها دارند و رقابت بر سر تصاحب آنها معمولا باعث شکل گیری ارقامی فراتر از انتظار و گاه نجومی می شود. اما در یکی از حراجی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اتومبیل های کلاسیک فراری محبوبیت بسیار بالایی در حراجی ها دارند و رقابت بر سر تصاحب آنها معمولا باعث شکل گیری ارقامی فراتر از انتظار و گاه نجومی می شود.

اما در یکی از حراجی هایی که اخیرا برگزار شده از میان شش خودروی فراری موجود، فقط دو دستگاه آن هم با قیمت هایی پایین به فروش رسید که این مساله تعجب مسئولان حراجی را به دنبال داشته است.

نکته جالب توجه اینکه هر شش فراری حاضر به موتور V12 مجهز بودند که در نهایت مدل های 2009 LHD 599 GTB و 1995 456GT به ترتیب با قیمت های 107000 و 42000 دلار راهی گاراژ مالکین جدید شدند.

اگر چه این دو خودرو هیجان انگیزترین فراری های موجود نیستند، اما در بین 4 اتومبیل دیگر به حراج گذاشته شده دو دستگاه تستاروسای مدل 1989 و 1990 نیز حضور داشتند که هیچ یک از آنها نتوانستند خریداری را به سمت خود جذب کنند؛ این در حالی است که تستاروسا جزو مدل های ارزشمند برای آینده محسوب می شود.

علاوه بر این مدل های V12 دیگری از فراری مثل انزو، لافراری و F12 TDF نیز در حراجی اخیر Villa Erba روی دست فروشندگان باقی ماند.

با این حساب وقتی قیمت این دسته از محصولات فراری کاهش پیدا کرده و یا با مشکل فروش مواجه هستند، آیا نباید مساله ای غیر عادی جریان داشته باشد؟

به نظر می رسد با تمام شدن وارانتی فراری های 12 سیلندر، هزینه نگهداری به یک مشکل اصلی تبدیل می شود؛ در نتیجه مشتریان چنین مدل هایی با تردید روبرو شده و تمایل چندانی به خرید آنها از خود نشان نمی دهند.

البته مدل های کلاسیک متعلق به دوران طلایی فراری، هنوز طرفداران خاص خود را داشته و با قیمت های نجومی معامله می شوند.

افت ارزش و کاهش فروش فراری های V12 مدرن می تواند یک هشدار بزرگ برای این کمپانی باشد، هر چند این مساله فقط مربوط به مدل های فراری نبوده و محصولات آستون مارتین نیز در حراجی ها وضعیت چندان مطلوبی ندارند.

به هر ترتیب فرقی نمی کند که این مشکل فقط دامن گیر فراری باشد یا کل خودروهای کلاسیک؛ آن چیزی که واضح است اینست که اتومبیل های 12 سیلندر مثل سابق محبوب و پرطرفدار نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی