ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حنجره ای از جنس طلا؛ زشت ترین مسابقه ای فراری با صدایی فوق العاده جذاب

خودرو 312 B3 فراری که با نام Spazzanev، به معنای برف روب، نیز شناخته می شود در سال 1972 تولید شد. این خودرو به قدری زشت بود که هیچ وقت در مسابقات شرکت داده نشد. ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

خودرو 312 B3 فراری که با نام Spazzanev، به معنای برف روب، نیز شناخته می شود در سال 1972 تولید شد. این خودرو به قدری زشت بود که هیچ وقت در مسابقات شرکت داده نشد.

طرفداران F1 هیچگاه این فراری گوه ای شکل را از نزدیک ندیده اند، ولی امروز می توانیم صدای شیون های زیبای این اسب بدترکیب فراری را از نزدیک بشنویم.

منبع الهام Mauro Forghieri؛ خودروی Lotus 72

قسمت ناراحت کننده ماجرا این است که، احتمالاً Mauro Forghieri ایده جالبی در پس این طراحی نه چندان چشم نواز داشت.منبع این ایده های او نیز Lotus 72 بود، خودرویی که فرمی مشابه B3 312 داشت.

مواردی که Forghieri از لوتوس الهام گرفت شامل حذف رادیاتور دماغه خودرو و جایگزینی آن با دو رادیاتور کوچک در پشت کابین بود که باعث کاهش سطح مقطع دماغه خودرو می شد.

این مورد، کمک شایانی به ارتقاء آیرودینامیک خودرو می کرد؛ اما محصول نهایی دارای طراحی رادیکالی و ناموزونی بود.

در سال 1973 Forghieri قبل از این که B3 312 رانده شود، تیم طراحی را ترک کرد. جانشین او ورژن دیگری از 312 B3 را طراحی کرد؛ خودرویی که تنها با کسب رتبه ششم موجب سرافکندگی فراری شد.

در پایان فصل Forghieri به فراری بازگشت و این تیم با کسب چندین قهرمانی پیاپی دوباره به دوران اوجش باز گشت.

با این حال این تنها کلیپ محبوب این روزها در مورد فراری های کلاسیک نیست. در روزگاری که هنوز استفاده از موتورهای توربو در خودروهای مسابقه ای متداول نشده بود، صدای پیشرانه های اتمسفریک دور بالا با اگزوز های استیل بسیار جذاب بود.

برای شنیدن چنین آوای پر خروشی می توانید ویدیو زیر را مشاهده کنید که مربوط به نمونه مسابقه ای و تیونینگ شده از فراری F355 با توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت در دور 9000 RPM می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amirhosain
    amirhosain | ۳ تیر ۱۳۹۶

    گو.. شکل?
    اصلا کنید

  • MOhammad AyatOllahi
    MOhammad AyatOllahi | ۲ تیر ۱۳۹۶

    فراری گوجه ای. اصلاح کنید :|

مطالب پیشنهادی