ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین 360 درجه Meeting Owl معرفی شد؛ ابزاری هوشمند برای کنفرانس های ویدیویی

شرکت Owl Labs واقع در ماساچوست آمریکا که از پشتیبانی مالی کمپانی Essential و اندی روبین برخودار است، به تازگی از محصول جدیدی به نام «Meeting Owl» برای نشست های کاری و گفتگوهای ویدیویی رونمایی کرده. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

شرکت Owl Labs واقع در ماساچوست آمریکا که از پشتیبانی مالی کمپانی Essential و اندی روبین برخودار است، به تازگی از محصول جدیدی به نام «Meeting Owl» برای نشست های کاری و گفتگوهای ویدیویی رونمایی کرده.

برخلاف دیگر دوربین های 360 درجه مانند سامسونگ Gear 360 یا Ricoh Theta S و دیگر ابزارهایی که برای ثبت ویدیوهای واقعیت مجازی به کار می روند، Meeting Owl روی میز کنفرانس قرار گرفته و تمام حاضرین را زیر نظر دارد. این دستگاه با ارتفاع حدود 30 سانتیمتر و وزن 1.1 کیلوگرم، به چیپست اسنپدراگون 410، دوربین اچ دی 720p با لنز فیش آی، میکروفن 8 تایی، و اسپیکر داخلی مجهز شده که می تواند به صورت خودکار روی چهره افراد فوکوس نماید.

این اسپیکر با اکثر اپلیکیشن های تله کنفرانس مانند اسکایپ، هنگ اوتز و زوم سازگاری داشته و از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل می گردد. هدف از ساخت Meeting Owl طبیعی تر جلوه دادن جلسات اینترنتی است تا دیگر نیازی نباشد که یک نفر به صورت دستی دوربین را به سمت فرد در حال گفتگو بگیرد.

این دوربین یک نمای 360 درجه پانورامیک از تمام افراد حاضر در جلسه را به صورت نواری در بالای صفحه نشان می دهد و سپس هرگاه فردی اقدام به صحبت کند، روی چهره او زوم می نماید. Meeting Owl به صورت خودکار با اضافه شدن هر فرد به گفتگو، پنجره ای ویژه ای را به او اختصاص داده و چهره اش را به صورت بزرگ نمایش می دهد.

گفتنیست شرکت Owl Labs در حال حاضر بیش از 20 کارمند دارد و تحت حمایت اندی روبین، تا به امروز بیش از 7.3 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ قصد دارد در ادامه راه، اپلیکیشن موبایل اختصاصی دوربین فوق را برای کنترل از راه دور عرضه کرده، و نرم افزار تحلیل نشست را نیز ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی