ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیچکس اسپیکر هوشمندی که ما می خواهیم را نمی سازد

یک اسپیکر هوشمند برای خانه های ما توصیف واضح اما دشواری دارد. از هر کسی بپرسید که در اسپیکرهای آمازون اکو و هوم پاد اپل انتظار چه ویژگی خاصی را دارید، کمابیش همه یک نظر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ تیر ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۰

یک اسپیکر هوشمند برای خانه های ما توصیف واضح اما دشواری دارد. از هر کسی بپرسید که در اسپیکرهای آمازون اکو و هوم پاد اپل انتظار چه ویژگی خاصی را دارید، کمابیش همه یک نظر تقریبا یکسان دارند.

و پس از آنکه نظرشان را گفتند و خریدشان را هم کردند، متوجه می شوند که این ویژگی وجود خارجی ندارد. آیا کسی می تواند اسپیکر رویاهایمان را بسازد؟

اول از همه، بگذارید این اسپیکر را توصیف کنیم. اسپیکر رویاهای ما، صوت را با نهایت کیفیت ارائه می دهد، با دیگر اسپیکرهای هوشمند ارتباط برقرار می کند، از همه سرویس های استریم موسیقی، موزیک مورد نظر ما را پخش می کند، با صدا قابل کنترل و بسیار هم خوش قیمت است.

شما 3 مورد از 5 ویژگی بیان شده را در اسپیکرهای فعلی پیدا می کنید اما همیشه یک جای کار می لنگد و بیشتر از 60 درصد نمی توانید از خرید خود رضایت داشته باشید.

آمازون اکو قیمت مناسبی دارد، محصولی است که می تواند صدای شما را تشخیص داده و موسیقی را از اسپاتیفای و پاندورا پخش کند (گوگل پلی موزیک و اپل موزیک استثنا هستند). اما شما نمی توانید اکوها را به یکدیگر وصل کنید و کیفیت صدا هم در بهترین حالت ممکن قابل قبول است.

تصور کنید یک اکو در اتاق خود دارید. می خواهید در آشپزخانه مشغول آشپزی شوید و در عین حال موسیقی هم گوش کنید، پس صدا را زیاد می کنید اما کیفیت صدا واقعا مطلوب این کار نیست.

گوگل هوم هم با قیمت 129 دلاری اش مناسب قشر کثیری از مردم است و به گوگل اسیستنت هم با صدای خودتان می توانید هم کلام شوید. اما نسبت به اکو، سرویس های استریم موسیقی آن محدودتر است.

در حالی که قابلیت متصل کردن اسپیکرها به هم وجود دارد اما کیفیت صدا به سختی قابل قبول است. این را هم در نظر بگیرید که اسپیکر گوگل کار خودش را با فریاد زدن یک تبلیغ در گوش شما شرع می کند. بنابراین چرا باید چنین محصولی خرید؟ (البته گوگل بابت این تبلیغ عذرخواهی کرد و گفت آن را حذف کرده)

اسپیکرهای خانواده Sonos زیبایی، کیفیت صدای عالی و سرویس های موسیقی متنوعی را به شما هدیه می کنند. می شود دو اسپیکر را به هم وصل کرد و از کیفیت صدای خوب آن لذت برد. اما این دستگاه ها قابلیت کنترل از طریق صدا را ندارند.

و از آنجایی که میکروفون های پیچیده ای روی این اسپیکرها نیست، دستیار هوشمندی معادل الکسا و سیری برای آن وجود ندارد. Sonos فقط برای موسیقی است و بس.

برای خرید یک مدل پایه از آن هم باید 200 دلار بپردازید. این شرکت می گوید قصد دارد دستیار صوتی هوشمند و میکروفون هم به محصولات آتی خود اضافه کند و محصولات پیشرفته تر را با قیمت 700 دلار ارائه دهد.

وقتی که هوم پاد اپل در ماه دسامبر از راه برسد، شاهد کیفیت صدای بالایی هستیم که اپل وعده اش را داده بود و بسیاری آن را در WWDC تجربه کرده بودند. می توانید چند هوم پاد را به هم وصل کنید تا صدای یکپارچه و قدرتمندی هم به دست آورید.

همچنین با سیری هم می توانید گفتگو کنید و همه کارها را به او بسپرید. اما وقتی بحث استریم موسیقی می شود فقط باید به اپل موزیک اتکا کرد و بله، هر کدام از این اسپیکرها 350 دلار قیمت دارند.

تصور کنید که بخواهید در هر اتاق خانه تان یک اسپیکر هوشمند قرار دهید که از همه لحاظ به صرفه و درست باشد. هر چه گزینه ها را بالا و پایین می کنید بیشتر و بیشتر گیج می شوید که چرا بازار برای شما محصولی آماده نکرده است.

با این حال، اگر شرکتی بتواند این مشکل را در آینده نزدیک حل کند، احتمالا آمازون است. شرکتی که به یک اکوسیستم باز معتقد است و همیشه با پایین آوردن قیمت موافق بوده. دور نیست روزی که بتوانید اکوها را به هم وصل کنید و موسیقی را یکپارچه در همه جای خانه داشته باشید، آن هم با کیفیت مناسب. پرسش اینجاست که چه زمانی و با چه قیمتی؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • arash_ordibehesht
    arash_ordibehesht | ۳ تیر ۱۳۹۶

    آقا الان که شرکتهای درست و حسابی مثل YAMAHA و DENON و MARANTZ و ...بهترین مدل این تکنولوژی رو روی سیستمهای صوتیشون دارن.
    خودم یه آمپلی فایر DENON 4300دارم که از سیستم Heos پشتیبانی میکنه و کلیه اپیکرهایی که از تکنولوژی Heos پشتیبانی میکنه رو ساپورت میکنه در ضمن با کلیه پلیرهایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنه کامپتیبل. شما با این تکنولوژی میتونی توی هر اتاقت و روی هر یک از اسپیکرها یک موزیک یا سورس خاصی رو پخش کنی.
    لطفا اگر نتونستم خیلی منظورم رو برسونم، خودتون یه سرچ یزنید متوجه عرایش من میشید. پول بابت این دری وری های الکی بیکیفت و غیر قابل استفاده ندید. به نظرم یکبار خرید کنید ولی درستش رو بخرید.یه عمر هم باهاشون حال کنید.

  • حمید
    حمید | ۳ تیر ۱۳۹۶

    وقتی تحریم هستیم چ فایده. ولی واسه اونایی که زبانشانشون خوبه و تحریم کشوری نیستن عالیه. متاسفانه زبان فارسی کلا ساپورت نمیشه

  • high end
    high end | ۳ تیر ۱۳۹۶

    چون هیچ شرکتی همه چی رو با هم نداره و خیلی از شرکتا هم سیاست های انحصارطلبانه دارند و حاضر نیستند با هم همکاری کنند مطمئن باشید کسی بازیو میبره که رو بهترشدن خودش کارکنه نه رو بدنام شدن رقبا.یه زمانی یه شرکتی سونی رو برا این که رقیبش نشه تو کنسول ها همکاریشو باهاش قطع کرد امروز سونی ازون برند موفق تره ....این یک مثال شاخصه وگرنه این جور موارد زیاده.
    ولی جدای همه ی این موارد اپل استعداد خوبی داره که حتی اگه بهترین محصولم نساخته باشه بیشترین توسعه دهنده و توجه وتبلیغات رو پیرامونش جذب کنه که منجر به موفقیت محصولش میشه هرچند شاید موفق ترین نشه .

    • 2000
      2000 | ۳ تیر ۱۳۹۶

      نینتندو

  • ashkan
    ashkan | ۳ تیر ۱۳۹۶

    من آخر نفهمیدم که این اسپیکرا به چه درد میخوره???

  • pine
    pine | ۲ تیر ۱۳۹۶

    سیاست جدید اینه.برا همه چیز هم همینه.خرید. پشیمانی. خرید دوباره.چون دستگاه های امروزی انقدر کامل شدن که اگر شما راضی باشی تا چندین سال خرید نمیکنی

مطالب پیشنهادی