ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها 32 ترابایت دیتای محرمانه سورس کد ویندوز 10را منتشر کردند

طبق گزارشی که نشریه The Register منتشر کرده، 32 ترابایت از بیلدهای خصوصی و منتشر نشده ویندوز 10 در کنار سورس کد برخی درایورهای آن اخیرا در فضای مجازی قرار گرفته اند. گفتنی است مایکروسافت اصالت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

طبق گزارشی که نشریه The Register منتشر کرده، 32 ترابایت از بیلدهای خصوصی و منتشر نشده ویندوز 10 در کنار سورس کد برخی درایورهای آن اخیرا در فضای مجازی قرار گرفته اند.

گفتنی است مایکروسافت اصالت این کدها را تایید کرده و اعلام نموده کدهایی که ویندوز 10 برای کار کردن با سخت افزار پی سی مورد استفاده قرار می دهد از جمله درایورهای USB، وای فای و بلوتوث در زمره اطلاعات لو رفته قرار دارند.

به این ترتیب، حالا هکرها امکان می یابند که درون کدهای لو رفته کنکاش کرده و به دنبال آسیب پذیری های احتمالی درون آنها بگردند.

لازم است اضافه نماییم که کدهای مورد بحث در اختیار وبسایتی به نام BetaArchive.com قرار گرفته اند (وبسایتی که کارش نگهداری و عمومی سازی نرم افزارهای مختلف است) و آنطور که نشریه The Register گزارش داده دیتای لو رفته از ابتدای ماه مارس و از خود مایکروسافت به دست آمده است.

به دنبال انتشار گزارش مذکور اما، سخنگوی وبسایت BetaArchive اظهار داشت که کلیه اطلاعات مربوط به سورس کد ویندوز را از روی آرشیو خود حذف کرده است.

مایکروسافت نیز در اظهار نظری افشای اطلاعات مذکور و همچنین اصالت آنها را تایید کرده. سخنگوی این شرکت اظهار داشته که اطلاعات لو رفته ظاهرا به طرحی به نام Shared Source Initiative مربوط می شوند؛ برنامه ای که مایکروسافت برای اشتراک گذاری سورس کد ویندوز با اصلی ترین تولید کنندگان پی سی و دیگر شرکایش در سرتاسر دنیا کلید زده است.

یکی از سخنگویان کمپانی مورد بحث گفته است:

بررسی های ما تایید می کنند که این فایل ها بخشی از سورس کد موجود در  Shared Source Initiative هستند و هم اکنون توسط تولید کنندگان پی سی و همچنین شرکای ما مورد استفاده قرار می گیرند.

اما در کنار کدهای سخت افزاری یاد شده، اطلاعات لو رفته حاوی نسخه های متعددی از ویندوز 10 هستند که تاکنون هیچگاه از دفاتر مایکروسافت خارج نشده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فرید سلمانی
    فرید سلمانی | ۳ تیر ۱۳۹۶

    یعنی واقعا درکت از این مطلب همین قدر بود؟ مهمترین چیزی که به ذهنت میرسه همینه؟

  • بابک
    بابک | ۳ تیر ۱۳۹۶

    جدا خاک عالم بر سر نفهمت که هر چی فکر میکنم این رفتارت واسم قابل درک نیست.

  • بابک
    بابک | ۳ تیر ۱۳۹۶

    یعنی بلند شدی اومدی اینجا که توی زندگی خصوصی مردم دخالت کنی؟ واقعا چی توی اون کله پوک شماها میگذره؟ ???

    خدا نسلتونو از روی زمین بر داره که باعث خیلی از عقب‌موندگیهای مردم هستین...

  • 2000
    2000 | ۳ تیر ۱۳۹۶

    فضولید؟؟

مطالب پیشنهادی