ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ از سال آینده پنل OLED می سازد

فناوری OLED در سال های اخیر به دلیل پردازش تصاویر با رنگ های زنده، کنتراست بی نهایت و همچنین مصرف انرژی پایین از محبوبیت ویژه ای نزد مصرف کنندگان برخوردار بوده، و بازار بسیار غنی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

فناوری OLED در سال های اخیر به دلیل پردازش تصاویر با رنگ های زنده، کنتراست بی نهایت و همچنین مصرف انرژی پایین از محبوبیت ویژه ای نزد مصرف کنندگان برخوردار بوده، و بازار بسیار غنی و پرسودی را نیز برای تولیدکنندگان فراهم کرده است.

بازار نمایشگرهای OLED فعلاً در دستان کره ای هاست

البته بازار مذکور تقریباً در انحصار دو شرکت کره ایست؛ سامسونگ بازار پنل های کوچک و نمایشگرهای موبایل را در اختیار داشته و ال جی نیز در زمینه تولید تلویزیون و پنل های بزرگ حرف اول را می زند. اما بر اساس گزارشات جدید، بازار مورد بحث احتمالاً به زودی شاهد ورود بازیگر تازه ای به میدان رقابت خواهد بود.

کمپانی شارپ که خود از بزرگترین تولیدکنندگان نمایشگر در دنیاست، حالا تحت مدیریت فاکسکان قصد دارد حضور خود را در بازار نمایشگرهای OLED پر رنگ کند. شرکت ژاپنی با هزینه ای معادل 515 میلیون دلار، تا بهار سال آینده دو مرکز تولید مجزا را در کشور خود بنا خواهد کرد.

طبق اطلاعات موجود، یکی از مراکز مذکور به تولید نمایشگرهای کوچک و متوسط برای موبایل ها و لپتاپ ها پرداخته و مرکز دیگر نیز پنل های بزرگ و تلویزیون های OLED را تولید خواهد کرد.

لازم به ذکر است شارپ علاوه بر تولید نمایشگر تحت برند خود، نقش تامین کننده را برای سایر شرکت ها نیز بازی کرده و حتی احتمال دارد تولید نمایشگرهای محصولات آینده اپل را نیز به عهده بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeid2013tt
    Saeid2013tt | ۳ تیر ۱۳۹۶

    پنل های OLED واقعا خیلی بهترن...

مطالب پیشنهادی