ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرت نمایی خودروسازان اروپایی؛ مروری بر فهرست برندگان بهترین موتورهای سال 2017

برندگان نوزدهمین دوره موتورهای برتر سال دیروز در گردهمایی Engine Expo 2017 در اشتوتگارت معرفی شدند. در این مراسم موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر و توئین توربوی فراری که بر روی مدل 488 GTB نصب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

برندگان نوزدهمین دوره موتورهای برتر سال دیروز در گردهمایی Engine Expo 2017 در اشتوتگارت معرفی شدند. در این مراسم موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر و توئین توربوی فراری که بر روی مدل 488 GTB نصب شده، به عنوان موتور برتر سال دست یافت. این موتور که با کد F154CB شناخته می شود، سال قبل نیز موفق به کسب این عنوان شده بود؛ جالب اینکه در طول تمام ادوار این رقابت، فقط 4 موتور به چنین افتخاری نائل شده اند.

موتور فراری با توجه به حجم 3.9 لیتری خود 670 اسب بخار قدرت در دور 8000 و 760 نیوتن متر گشتاور در دور 3000 تولید می کند. واکنش این موتور به پدال گاز بسیار سریع است؛ طوری که هنگام حرکت در دنده سه با دور 2,000rpm فقط پس از 0.8 ثانیه نیروی خود را در اختیار گیربکس می گذارد. عملکرد و راندمان این موتور باعث شده که علاوه بر جایزه موتور برتر سال، جوایز موتور برتر پرفورمنس و بهترین موتور با حجم 3 الی 4 لیتر را نیز از آن خود کند.

موتور 6.3 لیتری V12 فراری نیز که نیروبخش سری F12 است، در بخش موتورهای بالای 4 لیتری خوش درخشیده و توانست جایزه این دسته را کسب نماید. در بخش موتور جدید، هوندا با موتور 3.5 لیتری V6 که در NSX به کار گرفته به عنوان برتر دست یافت. این اتفاق در حالی رخ داد که هوندا برای 11 سال نتوانسته بود جایزه ای را از برگزار کنندگان این رقابت دریافت کند.

در بخش موتور سبز همانطور که می شد حدس زد، پیشرانه کاملا الکتریکی تسلا رتبه نخست را کسب کرد. در دسته موتورهای بین 1 الی 1.4 لیتر گروه پژو-سیتروئن با موتور 1.2 لیتری سه سیلندر رقبایی مثل فولکس واگن، فیات-کرایسلر و ب ام و را کنار زده و برنده شد. در دسته موتورهای 1.4 الی 1.8 لیتری ب ام و تلافی کرده و با موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر موجود بر روی i8 به مقام نخست دست یافت.

دیروز پورشه نیز روز خوبی را سپری کرد، زیرا جوایز بخش موتورهای 1.8 الی 2 لیتری و همچنین کلاس موتورهای 2.5 الی 3 لیتری را به خود اختصاص داد؛ در دسته 2 الی 2.5 لیتر نیز آئودی جایزه موجود را کسب نمود. آخرین جایزه هم که به موتورهای زیر یک لیتر تعلق دارد، به موتور 999 سی سی فورد رسید.

با در نظر گرفتن همه موارد می توان گفت که دیروز، روز فراری بود؛ زیرا این کمپانی توانست 4 جایزه را در دسته های مختلف از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohsen mashali
    mohsen mashali | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    برادر عزیز پس ایران خودرو و سایپا چی؟?

  • Sasan vaziri
    Sasan vaziri | ۴ تیر ۱۳۹۶

    پس موتور تیبا چرا توش نیست

  • moein
    moein | ۳ تیر ۱۳۹۶

    فقط پورش

مطالب پیشنهادی