ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کلینیک بررسی هوندا HR-V برگزار شد؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا CH-R

به لطف تلفیق سلیقه جمعی در انتخاب خودروهای کراس اوور و سختی های زندگی شهری، بازار کراس اوور های کوچک و تک دیفرانسیل این روزها در سطح جهان رونق گرفته است و کشور ما نیز ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

به لطف تلفیق سلیقه جمعی در انتخاب خودروهای کراس اوور و سختی های زندگی شهری، بازار کراس اوور های کوچک و تک دیفرانسیل این روزها در سطح جهان رونق گرفته است و کشور ما نیز علیرغم شرایط ویژه اقتصادی و گرانی خودروهای وارداتی کم و بیش از آثار این کراس اوور گرایی جهانی برخوردار شده است.

در همین زمینه، شب گذشته شرکت گلرنگ موتور فامیلی که عرضه محصولات هوندا را در کشورمان برعهده دارد، کراس اوور جمع و جور تازه هوندا HR-V را در معرض قیاس با دو رقیب هم کلاس خود قرار داده بود تا بازدیدکنندگان معیاری برای مقایسه مشخصات، آپشن ها و موفقیت این خودرو در شرایط بازار ایران داشته باشند.

هوندا HR-V در ایران با پیشرانه ای 1.5 لیتری 129 اسب بخاری عرضه می شود که یارای تولید 155 نیوتن متر گشتاور را نیز دارد و این حجم از قدرت و گشتاور را از طریق گیربکس ضریب متغییر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو تحویل می دهد.

شتاب صفرتا صد رسمی هوندا HR-V با وزن 1.2 تن در حدود 10.7 ثانیه اعلام شده است و با توجه به مصرف سوخت میانگین در حدود 5.6 الی 7 لیتر در یکصد کیلومتر می توان این مدل را در زمره خودروهای کم مصرف و اقتصادی در دنیای کراس اوور ها دسته بندی کرد.

همچنین به لطف قدرت مهندسی و تکنولوژی هوندا و استفاده از فنربندی نیمه مستقل برای چرخ های عجب، پایداری و هندلینگ HR-V توسط نشریات خارجی مناسب توصیف شده است.

HR-V از نظر ابعاد و اندازه های بدنه نزدیک به خودروهایی چون نیسان جوک، سنگ یانگ تیوولی و تویوتا CH-R قرار دارد اما با این حال فضای مناسب تری را نسبت به این رقبا در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد و اندکی بزرگتر احساس می شود.

هنوز قیمت نهایی و آپشن های رفاهی مدل عرضه شده در ایران اعلام نشده است اما با توجه به قیمت جهانی هوندا HR-V و مقایسه آن با سایر رقبا می توان گفت که عرضه این مدل با قیمتی کمتر از 165 میلیون تومان در بازار ایران بعید به نظر می رسد و از این رو می توان HR-V را رقیبی مستقیم برای تویوتا CH-R و میتسوبیشی ASX قلمداد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • rasooluaser
    rasooluaser | ۴ تیر ۱۳۹۶

    بنظرم تیوولی با قیمت۱۱۰تومنی قطعا خریدش به صرفه تره و هیچی از hrvوکم نداره تازه خدمات پس از فروش رامک خودرو خیلی از گلرنگ فمیلی قوی تره اینا هنوز تو خیلی از شهرا بزرگ نمایندگی فروش ندارن چه برسه به خدمات پس از فروش ای کاش برند خوب هوندا دست یه شرکت درست حسابی میافتاد

  • Ostadi
    Ostadi | ۳ تیر ۱۳۹۶

    چ عجب آخر سر ی مطلب در مورد ماشین های هوندا گذاشتین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی