ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کمپانی SpaceX یک راکت فالکن 9 را برای بار دوم روی کشتی فرود آورد [تماشا کنید]

دیروز «SpaceX» موفق شد یکی از راکت های «فالکن 9» خود را برای بار دوم به فضا پرتاب کرده و سپس فرود بیاورد. راکت مذکور با ارتفاعی به اندازه یک ساختمان 14 طبقه، پس از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

دیروز «SpaceX» موفق شد یکی از راکت های «فالکن 9» خود را برای بار دوم به فضا پرتاب کرده و سپس فرود بیاورد. راکت مذکور با ارتفاعی به اندازه یک ساختمان 14 طبقه، پس از پرتاب از پایگاه فضایی «کیپ کاناورال» فلوریدا و انجام ماموریت، روی یکی از کشتی های خودران کمپانی در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این دوازدهمین باری است که شرکت فضایی «ایلان ماسک» موفق شده راکت خود را پس از استفاده، فرود بیاورد (از مجموع هفده تلاش) و همچنین هفتمین بار است که فرود روی یک کشتی انجام می شود.

فالکن 9 یک ماهواره مخابراتی بلغارستانی را در مدار قرار داده است

گفتنی است راکتی که دیروز به فضا پرتاب شد، در ماموریت سال گذشته خود 10 عدد ماهواره مخابراتی شرکت «Iridium» را در مدار قرار داده و سپس روی یک کشتی در اقیانوس آرام فرود آمده بود. کمپانی نیز در ماه های بعد راکت خود را برای ماموریت دیروز مورد تعمیر و بازسازی قرار داد و موفق شد با استفاده از آن، یک ماهواره مخابراتی مربوط به یکی از کانال های تلویزیونی کشور بلغارستان را در مدار قرار دهد.

البته بر اساس اطلاعاتی که  SpaceX منتشر کرده، فرود راکت مورد بحث چندان هم راحت نبود چرا که ماهواره بلغارستانی باید در مدار بسیار دوری قرار می گرفت و به همین جهت، بدنه راکت در زمان بازگشت بیشترین گرما و فشاری که تا کنون برای یک فالکن 9 ثبت شده را تحمل کرده است.

حتی ایلان ماسک هم در توییتی هشدار داده بود که ممکن است بوستر راکت تا پایان ماموریت دوام نیاورد اما پس از فرود موفقیت آمیز، در توییت دیگری گفت که فالکن 9 از تمام منابع ذخیره و اضطراری خود استفاده کرده و موفق شده ماموریت خود را با موفقیت به اتمام برساند.

در نهایت بد نیست بدانید راکتی که دیروز به فضا پرتاب شد، نخستین راکتی است که توانسته روی هردو کشتی SpaceX که یکی در آب های فلوریدا و دیگری در آب های کالیفرنیاست، فرود بیاید. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدئوی فرود فالکن 9 را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • جگوار
    جگوار | ۳ تیر ۱۳۹۶

    چرا دقیقا لحظه فرود تصویر قطع شد؟!
    آدم یاد پخش مستقیم فوتبالهای 25سال پیش خودمون میفته که شفیع داشت حرف میزد، تصویر قطع میشد، یهو وصل میشد میگفت توی دروازه یا مثلا وقتی برمیگشت، میگفت تو این مدت که تصویر نداشتیم، تیم حریف 2تا گل بهمون زد!!!
    هیچوقت هم فیلم گلها رو نمیدیدیم!!!

    • آریا
      آریا | ۳ تیر ۱۳۹۶

      به خاطر گر مای شدید خروجی راکت . ابزارهای الکترونیک با اختلال مواجه میشن

      • آریا
        آریا | ۳ تیر ۱۳۹۶

        باید منتظر ویدیو هایی که از فاصله دور گرفته شده ماند

  • barobach
    barobach | ۳ تیر ۱۳۹۶

    یه لحظه نبود
    یه لحظه بعد بود
    اینم فرود :|

مطالب پیشنهادی