ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی بلک بری از سه ماهه نخست سال مالی 2018؛ کسب و کار سود ده بوده

چندی قبل کمپانی بلک بری گزارش مربوط به درآمدهای خود در سه ماهه نخست سال مالی 2018 را منتشر نمود و آنطور که از روی این گزارش می توان حدس زد اوضاع برای شرکت کانادایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

چندی قبل کمپانی بلک بری گزارش مربوط به درآمدهای خود در سه ماهه نخست سال مالی 2018 را منتشر نمود و آنطور که از روی این گزارش می توان حدس زد اوضاع برای شرکت کانادایی خوب بوده.

طبق این گزارش، بلک بری در بازه زمانی مذکور 671 میلیون دلار سود داشته (1.23 دلار بابت هر سهم) و علت نیز عمدتا به احکام صادره به نفع آن در مقابل کوالکام مربوط می شود که در این بازه زمانی 940 میلیون دلار به آن خسارت پرداخت کرده است.

با این همه اما، درآمدهای این شرکت با کاهش روبرو بوده و از رقم 400 میلیون دلار در سال قبل به 235 میلیون دلار در این فصل رسیده. گفتنی است در فصل قبل، درآمدهای بلک بری برابر با 286 میلیون دلار گزارش شده بود.

بخشی از سود بلک بری به خاطر درآمدی است که از پیروزی مقابل کوالکام در دادگاه نصیبش شده

نکته جالب اینکه بالغ بر نیمی از درآمدهای بلک بری از آمریکای شمالی تامین می شود؛ 59 درصد در سه ماهه چهارم سال مالی 2017 و 58.1 درصد در سه ماهه نخست 2018. بعد از آمریکا شمالی نیز، اروپا، خاورمیانه و آفریقا بیشترین درآمد زایی را برای این شرکت داشته اند.

گفتنی است این شرکت در ماه های اخیر تمرکز ویژه ای را روی مقوله نرم افزار قرار داده و حتی واحد سخت افزاری خود را به همین خاطر تعطیل کرد.

بلک بری در گزارش خود اعلام کرده که 3000 سفارش را از سازمان های مشتری خود دریافت کرده که از 3500 سفارش دریافتی آن در سه ماهه قبلی اش کمتر است.

 

این شرکت اما هیچ اطلاعاتی در خصوص تعداد موبایل های فروخته شده اش در فصل قبل ارائه نکرده است. با این همه شمار دستگاه های فروخته شده توسط آن در سال های 2017 و 2016 به ترتیب نیم میلیون و 1.1 میلیون دستگاه اعلام شده است.

با در نظر داشتن اینکه در سال مالی جدید تنها یک اسمارت فون جدید از سوی آن معرفی شد (KEYone ) به نظر نمی رسد که مقدار فروش آن بیشتر از دو سال قبلش باشد.

در هر حال اما، کسب سود 671 میلیون دلاری در سه ماهه اخیر، بعد از زیان 670 میلیون دلاری این شرکت در سال قبل را می توان به فایل نیک گرفت و مورد تقدیر قرار  داد.

جان چن مدیرعامل این شرکت نیز از عملکرد آن در فصل اخیر اظهار رضایت کرده و آن را نتیجه موفقیت هایی دانسته که این شرکت در زمینه اینترنت اشیاء و امنیت سایبری کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۴ تیر ۱۳۹۶

    این کوالکام چقدر پول می گیره از مردم

  • moein
    moein | ۳ تیر ۱۳۹۶

    گوشی لوکس و خاص فقط بلک بری..بقیه دیگه خز شدن بخصوص آیفون

  • high end
    high end | ۳ تیر ۱۳۹۶

    ۲۳۵میلیون درآمد داشته ۶۷۱میلیون سود ?????بهره وری شون خیلی بالاس خیلیییییییی

مطالب پیشنهادی