ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستور اوباما برای توسعه عملیات سایبری علیه روسیه؛ پاسخی به هک انتخابات آمریکا

خبرگزاری «واشینگتن پست» گزارشی منتشر کرده که در آن از تلاش «باراک اوباما»، رییس جمهور سابق آمریکا برای مقابله با حملات سایبری روسیه می گوید. این گزارش خبر می دهد که اوباما از ماه ها پیش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

خبرگزاری «واشینگتن پست» گزارشی منتشر کرده که در آن از تلاش «باراک اوباما»، رییس جمهور سابق آمریکا برای مقابله با حملات سایبری روسیه می گوید. این گزارش خبر می دهد که اوباما از ماه ها پیش از انتخابات ۲۰۱۶، از تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ایالات متحده آگاهی داشته است.

واشینگتن پست می نویسد که باراک اوباما حتی در اجلاس سران که سپتامبر ۲۰۱۶ در چین برگزار شد، شخصاً این مسئله را به پوتین متذکر می شود و دولت قبلی آمریکا سپس از طریق کانال های امن ارتباطی که صرفاً برای پیگیری و اجتناب از حملات هسته ای طراحی شده، برای روسیه پیام هشدار در این رابطه را ارسال می کند. روسیه یک هفته بعد -پس از برگزاری انتخابات- پاسخ می دهد و چنین نقشی را انکار می کند.

پس از انتخابات ۲۰۱۶، اوباما دستور توسعه یک عملیات سایبری مخفی برای کاشت ابزارهای خاصی در شبکه های روسی را می دهد تا در آینده و در صورت لزوم، آمریکا بتواند با استفاده از آنها، شبکه اینترنت روسیه را مختل کند.

ترامپ تا کنون تلاشی برای لغو این عملیات نداشته است

این پروژه که هم اینک در مراحل اولیه اش قرار دارد، توسط اوباما کلید زده شد و به نهادهای امنیتی آمریکایی این اجازه را می دهد که در دولت جدید هم آن را ادامه دهند. یکی از مقامات سابق امنیتی که نامش فاش نشده، به واشینگتن پست می گوید: «آژانس های امنیتی آمریکا نیازی به کسب اجازه دوباره از رییس جمهور ترامپ ندارند، مگر اینکه او از طریق قانونی و دادگاهی، اقدام به لغو پروژه کند. اینطور که تا کنون مشخص شده، او تصمیم به لغو آن نگرفته است.»

این شخص در ادامه به واشینگتن پست می گوید: «ابزارها توسط NSA توسعه یافته اند و طراحی شده اند تا شبکه های روسی مهم را هدف قرار دهند.»

اینطور که پیداست، قرار نیست به محض اتمام کار کاشت ابزارها، از آنها جهت انتقام از روسیه استفاده شود. واشینگتن پست می نویسد که در آینده، در صورتی که روسیه بخواهد شبکه ای را درون ایالات متحده هک کند یا بار دیگر در رقابت های انتخاباتی دخالت کند، آمریکا از این وسیله بر علیه روسیه استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۴ تیر ۱۳۹۶

    به احتمال قوی آمریکا هم به طرق مختلف تو انتخابات روسیه دخالت میکنه

  • aMin_pY
    aMin_pY | ۳ تیر ۱۳۹۶

    بار سنگین روی ِ دوش ِ کسپرسکی ?

  • آریا
    آریا | ۳ تیر ۱۳۹۶

    ایول دمش گرم

  • تیبگ
    تیبگ | ۳ تیر ۱۳۹۶

    فقط ببینین چندتا تروجان ویروس بدافزار پخش میشه .بیشترین آسیبو بقیه کشورها میبرن .

مطالب پیشنهادی