ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فروش موبایل های چینی؛ نتیجه فقدان استراتژی موثر در سایر کشورها

بزرگترین فروشندگان چینی موبایل به احتمال زیاد نمی توانند به هدف های از پیش تعیین شده خود برای فروش موبایل برسند. شرکت های هوآوی، اوپو و ویوو، سه شرکت برتر فروشنده تلفن همراه در چین هستند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بزرگترین فروشندگان چینی موبایل به احتمال زیاد نمی توانند به هدف های از پیش تعیین شده خود برای فروش موبایل برسند. شرکت های هوآوی، اوپو و ویوو، سه شرکت برتر فروشنده تلفن همراه در چین هستند که به نقل از منابع داخلی، در هفته گذشته انتظارات خود از حجم فروش در سال ۲۰۱۷ را کاهش داده اند.

منابع داخلی شرکت ها به رسانه ها گفته اند که آنها نمی دانند چگونه باید موبایل هایی بسازند که با سلیقه کاربران خارج از چین هماهنگ باشد و هیچ یک از این سه شرکت، استراتژی مشخصی برای تجربه فروشی مشابه با چین در آمریکا و اروپا ندارد.

این مشکل بیشتر متوجه اوپو و ویوو است و تلاش هایی هم که دو کمپانی برای حضور در غرب داشته اند، هنوز نتیجه ای مناسب و دلخواه آنها را در بر نداشته و حتی اینطور که به نظر می رسد، هزینه های فروشگاه های خرده فروشی نیز به آنها فشار آورده است.

هوآوی در ۲۰۱۶ تعداد ۱۳۹ میلیون موبایل فروخته است

این در حالیست که هوآوی هم در گذشته از تمایل قوی اش برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده موبایل در جهان گفته بود ولی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، پیش بینی اش از فروش، ۳۰ میلیون دستگاه اعلام شده در حالی که در دوره مشابه در سال پیش، موفق به فروش ۳۲ میلیون موبایل شده بود. لازم به ذکر است که هوآوی در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۳۹ میلیون موبایل هوشمند در سراسر جهان به فروش رساند.

هوآوی پیش از این در برخی از ماه ها، فروشی بالاتر از سامسونگ و اپل را تجربه می کرد ولی مشخص نیست که در سال ۲۰۱۷ می تواند دوباره چنین تجربه ای را داشته باشد یا خیر. این برند چینی پیش از این تلاش کرده تا با برخی از محصولات رده بالا و مرغوب خود، قدم به بازار آمریکا بگذارد ولی در میانه راه به سدی برخورد به نام اپراتورهای مخابراتی.

اوپو و ویوو امسال به اهداف فروش خود نمی رسند

در آمریکا اغلب کاربران موبایل های خود را از طریق اپراتورها خریداری می کنند و معمولاً هزینه آن را در قالب اقساط ماهانه پرداخت می کنند. مشکل هوآوی اینجا بود که بسیاری از همین اپراتورهای نامی، تمایل زیادی به فروش محصولات این برند نداشتند؛ تمایلی که البته بیشتر ریشه در سیاست دارد.

اوپو و ویوو در سال ۲۰۱۶ به ترتیب موفق به فروش ۹۹ و ۷۳ میلیون موبایل هوشمند شده اند ولی امسال این دو شرکت که اتفاقا رابطه نزدیکی باهم دارند، می خواهند به فروشی ۱۵۰ میلیونی دست پیدا کنند ولی تحلیلگران باور دارند که این هدف، در سال جاری چندان خوشبینانه نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۴ تیر ۱۳۹۶

    وان پلاس رو تو چینی ها بیشتر دوست دارم چون گوشی کم تولید میکنه و پشتیبانیش بهتر خواهد بود هم نرم افزاری هم سخت افزاری چون مدت بیشتری رو تک گوشی سال خودش کار میکنه .

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۴ تیر ۱۳۹۶

      وان پلاس که امثال کولاک کرد،میدونستم تمام اندرویدی هارو در تست سرعت شکست میده ولی وقتی ایفون رو شکست داد فکم افتاد،دوربینش هم که به نظر من از همه بهتر بودچون من خودم به عکاسی ماکرو خیلی علاقه دارم و دوربین وان پلاس در ماکرو از همه بهتر بود.

مطالب پیشنهادی