ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از ابتدای تیرماه

طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با نرخ بیکاری که در سال 95 منتشر شد، جمعیت بیکاران ایران برابر با 6 میلیون و دویست هزار نفر است که 12.4 درصد از کل جمعیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با نرخ بیکاری که در سال 95 منتشر شد، جمعیت بیکاران ایران برابر با 6 میلیون و دویست هزار نفر است که 12.4 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند.

طبق گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک سوم جمعیت بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

اما در کنار کمبود فرصت های شغلی که شاید اصلی ترین علت بیکاری باشد، فقدان مهارت های مورد نیاز در متقاضیان کار را می توان از دیگر عوامل دخیل در این مساله دانست. حالا کشورمان با خیل عظیم فارغ التحصیلانی روبروست که مهارت های مورد نیاز بازار کار را فرا نگرفته اند و صرفا برخی آموزش های نظری را در محیط کار دریافت نموده اند که در برخی موارد جز در کلاس های درس خریدار دیگری ندارند.

در همین راستا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی به نام کارورزی را کلید زد که قرار است در دهه نخست تیرماه اجرا شود.

یک سوم جمعیت بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی روز گذشته جلسه ای را به صورت ویدیو کنفرانس با مدیران استان ها داشت و در آن به تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی پرداخت که هدف آن جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقاطع کاردانی تا دکتراست.

در همین راستا نیز وبسایتی به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir طراحی شده که هم متقاضیان کار و هم واحدهای پذیرنده می توانند در آن ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

اما هدف از راه اندازی این سامانه بعد از جذب فارغ التحصیلان بیکار آماده سازی آنها برای بازار کار است چراکه بعد از اتمام دوره مهارت های لازم را دریافت نموده اند.

پذیرفته شدگان بعد از آغاز به کار، حداقل یک سوم حقوق مصوب وزارت کار را دریافت می کنند و کارفرمایان نیز از معافیت دوساله برای پرداخت حق بیمه برخوردار می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید به سامانه کارورزی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • کلیک
    کلیک | ۶ تیر ۱۳۹۶

    طرح خوبیه چون اغلب شرکتها چند ماه به عنوان کارآموز، بدون حقوق و دستمزد، با کلی منت که شما کار یاد می گیرید بچه ها را به کار می گیرند.

  • محسن
    محسن | ۵ تیر ۱۳۹۶

    طرح مسخره ای هست ۳ ماه بیمه داشته باشید نمیتونید ثبت نام کنید
    ربطش به کارورزی را نفهمیدم کسی فهمید به ماهم بگه

  • javad ahmadi
    javad ahmadi | ۵ تیر ۱۳۹۶

    مهم ترین مشکل اموزش این مملکت اینه که از پایه استعداد های نو رو نابود میکند ،خلاقیت رو از بین میبرند،باعث افسردگ یوزیاد در دانش اموزان می شند و با ایجاد امتحاناتی مثل کنکور که باعث ایجاد باند های موسسات اموزشی کنکوری شده که فقط به ادم میگن کتاب،مفهوم و یادگیری رو ول کن بیا فیلم های ما رو با نکات تستی که فقط به درد کنکورت میخوره و اصلا تو دانشگاه به دردت نمیخوره رو حفظ کن که کلا مهارت ها و خلاقیت دانش اموز رو به فنا میدن بعد انتظار دارین این دانش اموز بیاد تو دانشگاه پیشرفت کنه و خودکفا شه...??

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۴ تیر ۱۳۹۶

    به نظرم این اتفاق باید مدتها پیش و بسیار سخت گیرانه پیگیری میشد

    احتمالا خیلی ها خوششون نمیاد و دیسلاک میکنن ولی واقعیت اینه که بخش بزرگی از مشکل بی کاری جامعه ما مربوط به دانشجو هایی هست که در واقع دانشجو نیستن که دنبال یاد گرفتن باشن مخصوصا تو رشته های فنی همیشه جا برای کسی که عاشق کار و رشته باشه هست

    • thepjt
      thepjt | ۴ تیر ۱۳۹۶

      خوب عزیز ... بقیه رشته ها چی ؟ از ادبیات بگیر تا حقوق .. از معماری بگیر تا نساجی .. از مهندسی معدن بگیر تا کارگردانی و نمایش.

      وقتی برای بسیاری از رشته ها کار نیست .. خود به خود جوان ها تشویق میشن برن سمت رشته هایی که بازار کار نسبتا بیشتری دارند ... بعد چی میشه ؟ اشباع میشه ... مثلا معماری . رشته خودم . که یک زمانی یکی از پر سود ترین رشته ها بود ... الان نابود شده رسما ..

      • CANOPUS
        CANOPUS | ۴ تیر ۱۳۹۶

        چند درصد از دانشجوهای این دوره زمونه حاضر میشن بدون مزد برای تجربه کار کنن به شما قول میدم خیلی از صاحبان کار استقبال میکنن یه فراینده که شخص وارد بازار کار بشه باید تجربه کسب کرد باید صبور بود ناگهان هیچ جای دنیا شخص آماده کار نمیشه یا نظام آموزشی باید مسیر رو هموار کنه یا حالا که نمیکنه خودا مون نمیگم همه چی عالیه و فقط مشکل از ما هاست میگم بخشی از مشکل بخاطر تنبلی ماست

  • amir big
    amir big | ۴ تیر ۱۳۹۶

    حالم از این قانونای مملکت بهم میخوره.خوب شد از دانشگاه انصراف دادم

    • thepjt
      thepjt | ۴ تیر ۱۳۹۶

      بهترین کار رو کردی ... سربازی تو برو و خودتو راحت کن ... بعدشم هر کجای دنیا که میتونی برو ... خدا وکیلی کشوری مثل تاجیکستان ( که زبانشم فارسیه ) شرف داره به مملکت که همه شغل ها توش اشباع شده ...

      ماشالله فقط به فکر تشویق جمعیت به زاد و ولد اند و بقیه اش رسما بی اهمیته ... همه بیکاران الان همون موج افزایش جمعیت دهه 60 هستند که اول شیر خشک نداشتند ، بعد مدرسه کافی نداشتند ( و دو شیفته و سه شیفته بود ) بعدشم بحران کنکور داشتند ( تعداد دانشگاه ها مناسب کم بود برا شون ) .... الانم که هیچ بازار کاری بهشون احتیاج نداره ...

      در ضمن . بیکاری هیچ ربطی به بی مهارتی نداره ... کم نیستند کسانی که مهارت بسیار دارند ولی کار بسیار کمی براشون هست .. به عنوان مثال وقتی یک حسابدار بسیار کار بلد باشی ولی جوان باشی کمتر شرکتی میاد بهت کار مالی بده . چون به جوان ها اعتماد نداره ...

مطالب پیشنهادی