ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

مایکروسافت و ثبت پتنتی برای از کار انداختن لپتاپ های سرقتی از راه دور

همانطور که می دانید، اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار از قابلیتی تحت عنوان «Reset Protection» برخوردارند که در صورت انجام مراحل فعالسازی به صورت کامل و درست، بازگرداندن موبایل به حالت کارخانه و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

همانطور که می دانید، اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار از قابلیتی تحت عنوان «Reset Protection» برخوردارند که در صورت انجام مراحل فعالسازی به صورت کامل و درست، بازگرداندن موبایل به حالت کارخانه و پاک کردن اطلاعات مالک را برای سارقین تقریباً غیر ممکن می کند.

البته جای خالی ویژگی مذکور در لپتاپ ها به شدت حس می شود؛ چرا که معمولاً سارقین لپتاپ، اطلاعات دستگاه های به سرقت رفته را به راحتی پاک کرده و آنها را به عنوان سیستم دست دو در بازار به فروش می رسانند.

اما حالا با معرفی لپتاپ های جدیدی که مانند تلفن های همراه، همیشه روشن بوده و می توانند از طریق سیم کارت به شبکه های مخابراتی متصل شوند، امکان استفاده از «Reset Protection» در این ابزار نیز فراهم شده که البته به گفته مایکروسافت، استفاده از ویژگی امنیتی جدید به حضور سیم کارت در دستگاه نیازی نخواهد داشت.

نیازی به حضور سیم کارت برای غیرفعالسازی لپتاپ وجود ندارد

بر اساس پتنتی که کمپانی ساکن ردموند به ثبت رسانده، می توان با ارسال یک سیگنال، از پاک سازی اطلاعات کامپیوترها (مدل هایی که  از توانایی ارتباط با شبکه های مخابراتی بهره مند هستند) جلوگیری نمود. این ویژگی حتی زمانی که آنتن دهی کافی نبوده و یا سارق سیم کارت را از دستگاه خارج کند (مانند زمانی که قادر به برقراری تماس های اضطراری بدون وجود سیم کارت در موبایل هستیم) نیز قابل استفاده خواهد بود.

لازم به ذکر است ارائه این قابلیت، به معنی امکان رهگیری کاربران در هر شرایطی بوده که به احتمال زیاد، باعث بروز دعواهای حقوقی زیادی بر سر مسئله حریم خصوصی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی