ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه IDC: فروش ابزارهای پوشیدنی تا سال ۲۰۲۱ دو برابر می شود

زمانی که نام ابزارهای پوشیدنی به میان می آید، ذهن بیشتر ما به سراغ ساعت های هوشمندی می رود که امروزه هر شرکتی دست کم چند عدد از آنها را توسعه داده، اما دنیای گجت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

زمانی که نام ابزارهای پوشیدنی به میان می آید، ذهن بیشتر ما به سراغ ساعت های هوشمندی می رود که امروزه هر شرکتی دست کم چند عدد از آنها را توسعه داده، اما دنیای گجت های پوشیدنی بزرگتر از این هاست.

هرچند زمانی که ساعت های هوشمند را فیلتر بگیریم، متوجه می شویم که بازار پوشیدنی ها فعلاً در حال برداشتن گام های ابتدایی خود است، ولی موسسه تحقیقاتی IDC انتظار دارد که تا چهار سال آینده، فروش این ابزارها دو برابر شود. در این میان لباس های هوشمند و گجت های مخصوص شنوایی در میان گرایش های اصلی و پرطرفدار سال های پیش رو خواهند بود.

IDC باور دارد که ساعت های هوشمند همچنان سهم بالایی از بازار پوشیدنی ها را به خود اختصاص خواهند داد و از فروش سالانه ی ۷۱.۴ میلیون واحدی به فروش ۱۶۱ میلیون واحد در سال ۲۰۲۱ خواهند رسید. این موسسه همچنین در مورد فروش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ اظهار نظر کرده و خبر می دهد که اپل، شیائومی و سامسونگ به ترتیب سه رتبه اول بازار ابزارهای پوشیدنی را در اختیار داشته اند.

اما در چهار سال آینده، مچ بندهای هوشمندی که توسط فیت بیت، شیائومی و Jawbone به فروش می رسند رشدی اندک را تجربه خواهند کرد. IDC باور دارد که فروش ۴۷ میلیونی آنها در سال ۲۰۲۱ به ۵۲ میلیون خواهد رسید.

مرحله ای تازه

«رومن تی. لاماها»، مدیر بخش تحقیقات در زمینه ابزارهای پوشیدنی در IDC می گوید: «بازار گجت های پوشیدنی در حال ورود به مرحله و فاز تازه ای است. تا کنون بیشتر سازندگان پوشیدنی ها، صرفاً محصولاتی را ارائه کرده اند تا آگاهی مردم را نسبت به این گجت ها بیشتر کنند. حالا بیشتر تلاش می شود که محصولی با تجربه کاربری عالی ارائه شود - از ظاهر سخت افزاری آن تا ویژگی های نرم افزاری اش و ارائه داده های مفید.»

بخش جالب گزارش، جایی است که IDC، علاقه کاربران به لباس های هوشمند را در سال های آینده پیش بینی می کند. مخصوصاً با توجه به کاهش قیمت های آنها. در حال حاضر فروش لباس های هوشمند برابر با ۳.۳ میلیون واحد در سال ۲۰۱۷ برآورد می شود اما پیش بینی IDC از فروش همین محصولات در سال ۲۰۲۱، معادل ۲۱.۶ میلیون واحد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Pedram Zarei
    Pedram Zarei | ۴ تیر ۱۳۹۶

    از دید من ابزار های پوشیدنی ، هیچ آینده ای ندارن یا دست کم هرگز به اندازهٔ موبایل هوشمند و پی سی تأثیر گذار نیستن...

مطالب پیشنهادی