ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی تا سال 2035 می تواند سودآوری در صنایع را به میزان %38 افزایش بدهد

مطابق آماری که اخیرا مؤسسه تحقیقاتی Accenture منتشر کرده، پیش بینی می شود که هوش مصنوعی بتواند تا سال 2035 میزان سود حاصله در صنایع مختلف را به میزان %38 افزایش دهد. به طور دقیق تر، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

مطابق آماری که اخیرا مؤسسه تحقیقاتی Accenture منتشر کرده، پیش بینی می شود که هوش مصنوعی بتواند تا سال 2035 میزان سود حاصله در صنایع مختلف را به میزان %38 افزایش دهد. به طور دقیق تر، هوش مصنوعی به عنوان قدرتی نو ظهور و انقلابی می تواند تا سال مذکور چیزی در حدود 14 تریلیون دلار برای 16 صنعت مختلف سودآوری داشته باشد.

با توجه به روند نمودار رشد سالیانه برخی صنایع که تصاویر کامل آن ها را می توانید در منبع خبر مشاهده کنید، پیش بینی می شود که رشد بعضی از آن ها تا سال 2035 دو برابر میزان فعلی شده و حتی در صنایعی همچون کارخانه های تولیدی و خدمات غذایی، شاهد رشدی بیش از این مقدار نیز باشیم.

این موضوع تقریبا در مورد اکثر کشورهای دنیا صدق می کند. پیش بینی می شود که صنایع ایالات متحده با به کارگیری هوش مصنوعی، افزایش سودی از 2.6 به 4.6 درصد را تجربه خواهند کرد (و این بیشترین سود حاصل در میان تمام کشورها خواهد بود)، و در این میان ژاپن با جهش از 0.8 درصد به 2.7 درصد سود کشوری است که بیشترین رشد سود را از به کارگیری هوش مصنوعی در صنایع خود تجربه خواهد کرد. در این میان ایتالیا با افزایش سود از %1.0 تا %1.8 کمترین میزان رشد را به خود اختصاص خواهد داد.

ایالات متحده آمریکا که یکی از بزرگترین بازارهای تولید هوش مصنوعی و به کارگیری آن در دنیاست، تا سال 2010 و با به کارگیری هوش مصنوعی در صنایع خود افزایش سودی 25 درصدی را تجربه کرده که آمار فوق العاده ای است. اما پیش بینی ها حاکی از آنند که در صورت ادامه این کار، هوش مصنوعی می تواند تا سال 2035 ده درصد سود بیشتر به میزان فعلی نیز اضافه نماید. البته مطابق پیش بینی های Accenture کشور سوئد می تواند تا سال 2035 با افزایش رشدی به میزان %37 از آمریکا در این زمینه پیشی بگیرد.

محاسبه میزان تأثیر هوش مصنوعی بر افزایش سودآوری صنایع در سراسر دنیا بر این مبنا انجام می گیرد که این فناوری چقدر می تواند بر افزایش سود و کاهش مخارج تأثیر گذار باشد. از بین تمامی صنایع فعال، این صنایع آموزشی هستند که با %84 درصد افزایش سود تا سال 2035 بیشترین منفعت را از هوش مصنوعی خواهند برد و صنایع دیگر در رتبه های بعدی قرار خواهند گرفت.

 

پیش بینی های Accenture  فقط محدود به موضوعاتی که گفتیم نیستند و موارد بسیار بیشتری را هم شامل می شوند که برای اطلاع از ریز جزئیات آن ها، می توانید همین حالا به منبع خبر مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که در پیش بینی های Accenture فاکتورهای زیادی دخیل بوده و عوامل زیادی در نظر گرفته شده اند، از جمله این که اقتصاد در جذب تکنولوژی های جدید چه عملکردی از خود به نمایش می گذارد و این که هوش مصنوعی چقدر می تواند جایگزین خوبی برای نیروهای انسانی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 2000
    2000 | ۵ تیر ۱۳۹۶

    میبینم یه کمونیست اینجاست?ولی جدا کمونیست شوق پیشرفتو از مردم میگیره و عملا نمیشه اجراش کرد چون همین کله گنده ها پولا رو می خورن.سوسیالیست خوبه از نظر من.

  • mjk
    mjk | ۵ تیر ۱۳۹۶

    همه خبرای تکنولوژی مضمون کلی شون اینه به سمت این می‌رویم که پولدارا پولدار تر و فقیرا بدبخت تر میشن
    کمونیسم با همه بدی هایی که داره ولی یه خوبی داره که میگه هیچکس صاحب چیزی نیست همه چیز مال دولته اگه سعی کنیم قید مال اندوزی رو بزنیم درجا همه ی مشکلات فروکش می‌کنه

مطالب پیشنهادی