ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل هوم، آمازون اکو را در آزمونی شامل 3 هزار سوال شکست داد

موسسه ای فعال در حوزه دیجیتال به نام 360i اخیراً دست به حرکتی تحقیقاتی برای سنجش میزان هوشمندی اسپیکرهای گوگل هوم و آمازون اکو زده و آزمونی شامل 3 هزار سوال میان دستیاران دیجیتالی گوگل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

موسسه ای فعال در حوزه دیجیتال به نام 360i اخیراً دست به حرکتی تحقیقاتی برای سنجش میزان هوشمندی اسپیکرهای گوگل هوم و آمازون اکو زده و آزمونی شامل 3 هزار سوال میان دستیاران دیجیتالی گوگل اسیستنت و الکسا برگزار کرده است. نتایج این آزمون نشان داد که گوگل هوم تا شش برابر بیشتر از رقیب خود قادر به ارائه پاسخ های درست است. این نتیجه قطعاً تعجب برانگیز است، اما با درنظرگیری رویکرد هر کمپانی نسبت به دستیار دیجیتالی اش، منطقی به نظر می رسد.

اگرچه مشتریان غالباً تمایل بیشتری به دستیار صوتی آمازون دارند، نتایج نشان می دهد که دستیار گوگل به مراتب هوشمندتر است؛ دلیل این مسئله را می توان آن دانست که کمپانی گوگل از قابلیت «گراف» جستجوگر خود برای پاسخ به سوالات کاربر استفاده می کند. گراف گوگل، در واقع پایگاه داده ای از حقایق مختلف است که از سراسر وب جمع آوری شده اند. از طرف دیگر، آمازون از اطلاعات به اشتراک گذاری شده از سوی شرکایش استفاده می کند که به اندازه اطلاعات گوگل وسیع نیستند و در چنین آزمونی شکست می خورد.

موسسه 360i اعلام نکرده که چند درصد از این 3 هزار سوال، مربوط به اطلاعات عمومی بوده اند و چند درصد مربوط به درخواست سرویس های گوناگون. این مسئله نیز می تواند تاثیری شگرف روی نتیجه تحقیق بگذارد، چرا که دو دستیار دیجیتالی مورد اشاره از کلمات کلیدی متفاوتی برای شناسایی فرمان ها و درخواست های گوناگون استفاده می کنند.

به عنوان مثال، وقتی کاربر با فرمانی مشخص از گوگل هوم می خواهد تا دمای اتاق را کم کند، ترموستات Nest که به دستگاه متصل است به خوبی این کار را انجام می دهد. اما همین فرمان، روی آمازون اکو عمل نمی کند و کاربر باید از کلمات کلیدی متفاوتی استفاده نماید؛ اما لازم به اشاره است که الکسا در قیاس با گوگل هوم، با محصولات به مراتب بیشتری در بازار سازگاری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • high end
    high end | ۵ تیر ۱۳۹۶

    میشه لطفا یک آموزش فعال کردن گوگل اسیستنت رو بزارید،گوشی نو گرفته بود یکی از دوستان چند روز اول رو گوشیش فعال بود خیلیییی با حال بود ولی الان دوباره قطع شده.
    یه آموزشی راهنمایی برای فعال سازیش قرار بدید.please

    • آریا
      آریا | ۵ تیر ۱۳۹۶

      برای فعال شدن اسیستنت یا حتی گوگل ناوه همیشه باید سیم کارت گوشی رو در بیارین ریست فکتوری کنین جی پی اس خاموش باشه با وی پی ان امریکا وصل بشین بعد ایمیل رو وارد کنین. سیم کارت رو در آخر وارد کنین

      • high end
        high end | ۶ تیر ۱۳۹۶

        ممنون،یعنی باید همیشه با وی پی ان به اینترنت وصل بشیم چون بعد از یه مدت میره.

    • Mehran Faraji
      Mehran Faraji | ۶ تیر ۱۳۹۶

      من honor 8 دارم بدون نیاز یه کار هایی که این اقا گفت بالا اوردمش جدیدترین نسخه گوگل search رو نصب کن زبان هم انگلیسی باشه ماله من کارکرد

مطالب پیشنهادی