ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی اعضای هیئت مدیره اوبر، مستنداتی که به ادعای Waymo ربوده شده اند را دیده اند

کمپانی اوبر مدتی است که از سوی Waymo به همکاری با مدیر سابق استارت آپ اتومبیل های خودران Otto، یعنی آنتونی لواندوفسکی برای ربودن بیش از 14 هزار مستند حساس از زیرمجموعه آلفابت و در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

کمپانی اوبر مدتی است که از سوی Waymo به همکاری با مدیر سابق استارت آپ اتومبیل های خودران Otto، یعنی آنتونی لواندوفسکی برای ربودن بیش از 14 هزار مستند حساس از زیرمجموعه آلفابت و در نتیجه، دست زدن به سرقت اسرار متهم شده است. بنابر اعلامیه رسمی اوبر، اعضای هیئت مدیره فعلی این کمپانی، یعنی آریانا هافینگتون، بیل گارلی و دیوید باندرمن این مستندات مربوط به خرید Otto را در گذشته مشاهده کرده اند و حالا به دنبال حکم اولیه دادگاه هستند

گزارش جنجالی سرقت اطلاعات Waymo، برای اولین بار توسط شرکت Stroz Friedberg -که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد- و پیش از خرید 680 میلیون دلاری استارت آپ اتومبیل های خودران لواندوفسکی منتشر شد. کارمندان Stroz Friedberg در حال حاضر نامشان به عنوان کسانی که مستندات ربوده شده را دیده اند یا درباره اش شنیده اند ذکر شده است؛ مستنداتی مربوط به طراحی LiDAR که گفته می شود توسط لواندوفسکی پیش از ترک Waymo و تشکیل استارت آپ Otto به سرقت رفته.

اوبر در بیانیه خود واضحاً می گوید نام افرادی که به گونه ای با مستندات مورد بحث در ارتباط بوده اند را در اختیار دادگاه می گذارد؛ با این همه، کمپانی مورد اشاره تاکید کرده که این بیانیه به هیچ وجه به معنای پذیرش اتهامات Waymo و همکاری با لواندوفسکی برای دستیابی به این مستندات نیست.

در گزارش اوبر آمده که بیش از 160 کارمند اوبر با لواندوفسکی در رابطه با طراحی های LiDAR در ارتباط بوده اند و افراد دیگر ممکن است آنها را دیده باشند، درباره شان شنیده باشند و یا بدون آگاهی از اهمیت مستندات، آنها را دانلود کرده باشند. مجادله میان Waymo و اوبر تا به این لحظه سبب شده تا لواندوفسکی از اوبر اخراج شود. علاوه بر این، بحرانی که وی برای اوبر به وجود آورد تراویس کالانیک، مدیرعامل اوبر را نیز مجبور به استعفا به خاطر فشار سرمایه گذاران کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی