ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هشت سانتی متر افزایش ارتفاع در نیم ثانیه؛ اطلاعات اولیه از فنربندی فوق پیشرفته آئودی A8

همانطور که علاقه مندان خودرو اطلاع دارند، سیستم تعلیق نسل کنونی مرسدس بنز S کلاس یکی از پیشرفته ترین ها بوده و راحتی بی نظیری را برای سرنشینان فراهم می کند. این سیستم تعلیق منحصر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

همانطور که علاقه مندان خودرو اطلاع دارند، سیستم تعلیق نسل کنونی مرسدس بنز S کلاس یکی از پیشرفته ترین ها بوده و راحتی بی نظیری را برای سرنشینان فراهم می کند. این سیستم تعلیق منحصر به فرد یکی از برتری های مرسدس S کلاس در برابر رقبایی مثل ب ام و سری 7 و آئودی A8 محسوب می شود. اما برای نسل جدید A8، آئودی نیز سیستم تعلیق الکترومکانیکی پیشرفته ای را توسعه داده که عملکردی هم تراز یا حتی بهتر از رقیب اشتوتگارتی خواهد داشت.

همانند مرسدس S کلاس، سیستم تعلیق A8 نیز کاملا فعال و با شرایط مسیر پیش رو تطبیق پذیر است. آئودی برای دستیابی به یک سواری نرم، عملگرهای الکتریکی جداگانه ای را برای هر یک از چرخ ها در نظر گرفته است؛ یک دوربین دیجیتال نیز وظیفه اسکن کردن مسیر پیش رو را بر عهده دارد، تصاویر و داده های ثبت شده توسط این دوربین به یک کامپیوتر مرکزی که می تواند دست اندازها و ناهمواری ها را تشخیص دهد، ارسال می شوند. بعد از پردازش اطلاعات دریافتی، چنانچه دست اندازی تشخیص داده شود، به هر یک از عملگرهای یاد شده که در راستای دست انداز باشند، دستور آمادگی با میزان نرمی معینی صادر می شود.

آنطور که آئودی اعلام کرده، دوربین این سیستم در هر ثانیه 18 بار اطلاعاتی از سطح مسیر در اختیار کامپیوتر مرکزی قرار می دهد؛ بنابراین در سرعت های بالا نیز عملکرد سیستم تعلیق حفظ خواهد شد.

بر خلاف مرسدس S کلاس، اکسل عقب A8 فرمان پذیر خواهد بود؛ به همین دلیل دایره گردش این سدان فول سایز از مدل بسیار کوچک تر A4 نیز کمتر پیش بینی می شود.

علاوه بر این چنانچه سنسورهای موجود تصادف از کنار را با سرعتی بیشتر از 25 کیلومتر در ساعت تشخیص دهند، عملگرهای الکتریکی نصب شده بر روی چرخ های آن سمت، در عرض نیم ثانیه ارتفاع خودرو را تا 8 سانتی متر بالاتر می برند. در این صورت ضربه به سمت قسمت های مقاوم تر مثل بخش پایینی چهارچوب درها و کف خودرو هدایت می شود. به گفته آئودی با این کار اثر ضربه به سرنشینان تا 50 درصد کاهش می یابد.

ناگفته نماند انرژی لازم برای اجزای مختلف این سیستم تعلیق هوشمند، توسط سیستم هیبریدی نرم 48 ولتی جدید که در A8 2018 بصورت استاندارد خواهد بود، تامین می شود. نسل جدید A8 طی مراسمی در 11 جولای در بارسلونا معرفی خواهد شد. انتظار می رود آئودی فروش این خودرو را از پاییز امسال آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • moein
    moein | ۵ تیر ۱۳۹۶

    تو جاده های ایران بیاد طی دو روز دوربینش اختلال عصبی پیدا میکنه

    • mehrdad
      mehrdad | ۵ تیر ۱۳۹۶

      دقیقا فنربندی واسه خودش بندری میرقصه
      جاده که نیست ماشالله

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ تیر ۱۳۹۶

    یادش بخیر خیلی وقت پیشا یه مستند دیدم نشون میداد همچین سیستم تعلیقی اختراع کردن که بر اساس عوارض سطح زمین کمک فنرهارو تنظیم میکنه،الان روی خودروها استفاده میشه،علم خیلی سریع پیشرفت میکنه.

  • high end
    high end | ۵ تیر ۱۳۹۶

    یعنی واقعا ۸ سانت افزایش ارتفاع آسیب سرنشین رو تو تصادفات از بغل ۵۰ درصد کاهش میده!!!!!عالیه
    کاشکی این سیستمو تو a7 sport back هم استفده کنه.

  • موسی
    موسی | ۵ تیر ۱۳۹۶

    و همچنان شیشه های برقی عقب آپشن حساب میشود برای دو قطب صنعت خودروی جهان : ایران خودرو و سایپا .

مطالب پیشنهادی