ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه 4.1 بتای پیام رسان تلگرام با قابلیت هایی جدید منتشر شد [به روز رسانی شد]

همانطور که می دانید تلگرام پیش از ارائه یک سری قابلیت ها در نسخه نهایی و پایدار اپلیکیشن، آن ها را به صورت آزمایشی در نسخه بتای خود ارائه می کند. قابلیت های مذکور ممکن است ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

همانطور که می دانید تلگرام پیش از ارائه یک سری قابلیت ها در نسخه نهایی و پایدار اپلیکیشن، آن ها را به صورت آزمایشی در نسخه بتای خود ارائه می کند. قابلیت های مذکور ممکن است پس از تست و عیب یابی در نسخه بتا برای نسخه اصلی اپلیکیشن نیز منتشر شوند.

در همین راستا، تیم سازنده تلگرام ساعاتی پیش نسخه 4.1 بتای این پیام رسان را منتشر کرده که در آن شاهد چند قابلیت بسیار کاربردی هستیم که در ادامه آن ها را با همدیگر مرور می کنیم.

یکی از محدودیت های تلگرام همیشه این بوده که ادمین اصلی یک کانال یا سوپر گروه نمی تواند کنترل کاملی بر اختیارات دیگر ادمین ها داشته باشد. نسخه بتای جدید تلاش کرده تا این محدودیت را با ارائه تنظیمات بیشتر در صفحه Edit Admin از میان بردارد.

در بتای 4.1 تلگرام ادمین اصلی (سازنده) هر کانال یا سوپرگروه می تواند سطح اختیارات تمام ادمین های دیگر را به طور جداگانه مدیریت کند. همانطور که در اسکرین شات مشاهده می کنید، ادمین اصلی کانال یا سوپرگروه می تواند برای هر کدام از همکارانش دقیقا مشخص کند که به چه گزینه هایی دسترسی داشته باشند.

از جمله این گزینه ها در کانال می توان به تغییر اطلاعات کانال، امکان ارسال پست، ویرایش پیام های خود و دیگران، پاک کردن پیام ها و افزودن ادمین های جدید اشاره کرد. اما در خصوص سوپرگروه ها گزینه هایی مثل تغییر عنوان گروه، پاک کردن پیام، بن کردن کاربران، افزودن کاربران جدید، پین کردن پیام ها و اضافه کردن ادمین های جدید مشاهده می شود.

خوشبختانه ادمین سوپرگروه در نسخه بتا می تواند این محدودیت ها را برای تک تک اعضا هم اعمال بکند. برای انجام این کار گزینه هایی مثل اعمال محدودیت در خواندن و ارسال پیام ها، محدودیت در ارسال عکس و ویدیو، گیف، استیکر و لینک در اختیار ادمین قرار گرفته و همچنین صاحب سوپرگروه می تواند این محدودیت ها برای هر کدام از اعضا را فقط برای مدت زمان مشخصی در نظر بگیرد؛ قابلیتی که در صورت اضافه شدن به نسخه نهایی تلگرام مطمئنا با استقبال کاربران مواجه خواهد شد.

بخش جدیدی به نام Events Log در سوپرگروه ها و کانال ها هم جایی است که ادمین ها در آن می توانند خلاصه ای از تمام تغییرات اخیر گروه یا کانال (مثل کم و زیاد شدن اعضا و ...) را بخوانند.

و در نهایت امکان استفاده از پراکسی داخلی قابلیتی است که در آخرین نسخه تلگرام می بینید. به لطف این قابلیت قادر هستید که بدون نیاز به اپ های تغییر دهنده آی پی، پراکسی مد نظرتان را وارد تلگرام کرده و از قابلیت هایی مثل تماس صوتی (که دسترسی به آن در ایران مسدود شده) استفاده نمایید.

برای دانلود نسخه 4.1 بتای تلگرام می توانید به این کانال (tgrambeta@) مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که نسخه بتا از نسخه اصلی تلگرام که روی موبایل تان نصب کرده اید جداست و ارتباطی به آن ندارد.

به روز رسانی: برخی کاربران در شبکه های اجتماعی از اضافه شدن زبان فارسی به تلگرام خبر داده اند. این در حالیست که این اتفاق هنوز به طور رسمی و در نسخه اصلی اپلیکیشن نیفتاده و همانطور که قبلا هم به شما گفته بودیم، با استفاده از ربات Langbot مدت هاست که می توانید به طور غیر رسمی این کار را انجام بدهید.

نسخه بتای 4.1 تلگرام هم از این ربات پشتیبانی می کند، و می توانید با جستجوی واژه Langbot@ پکیج زبان مورد نظرتان را دانلود و روی آن نصب نمایید. در این حالت پسوند Custom روبروی زبان مد نظر شما در تنظیمات تلگرام قرار خواهد گرفت.

برخی منابع خبری می گویند که زبان فارسی به زودی به طور رسمی به نسخه اصلی اپلیکیشن تلگرام اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Saeed Pm
    Saeed Pm | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    ثبت کانال های تلگرامی رایگان
    https://tlgm.ml/
    ثبت کانال های تلگرامی رایگان
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

  • mkk12
    mkk12 | ۶ تیر ۱۳۹۶

    راک استار گیمز در اعلامیه رسمی خود گفته که بازی قرار است برای پلتفرم های اکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه و حرفی درباره نسخه پی سی به میان نیامده است؛ مسئله ای که بدون تردید هیاهوی زیادی به پا کرده و موجب ناراحتی علاقه مندان به پی سی گیمینگ خواهد شد.

  • ahmad
    ahmad | ۶ تیر ۱۳۹۶

    زبان فارسی هم اضافه شده
    به ربات @Langbot برید و زبان فارسی رو انتخاب کنید.
    هم اندروید هم IOS

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی