ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت روسیه: تلگرام وسیله هماهنگی تروریست ها در حادثه سن پترزبورگ بوده است

روابط دولت روسیه با تلگرام روز به روز تیره و تار تر می شود. پس از آن که روس ها در روز شنبه تلگرام را برای عدم همکاری با دولت تهدید به مسدودیت کردند، حالا مهم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

روابط دولت روسیه با تلگرام روز به روز تیره و تار تر می شود. پس از آن که روس ها در روز شنبه تلگرام را برای عدم همکاری با دولت تهدید به مسدودیت کردند، حالا مهم ترین نهاد امنیتی روسیه یعنی FSB مدعی شده که این اپلیکیشن پیام رسان وسیله هماهنگی عملیات تروریستی ای بوده که در ماه آوریل به کشته شدن 15 نفر در متروی سن پترزبورگ انجامید.

FSB (سرویس امنیت فدرال روسیه) می گوید که Akbarzhon Jailov، بمب گذار انتحاری حادثه متروی سن پترزبورگ از تلگرام برای هماهنگی این حمله و ارتباط با دیگر همدستانش استفاده می کرده است.

اما با وجود این اتهامات پاول دورف، بنیان گذار تلگرام هنوز حاضر به همکاری با نهادهای دولتی کشور زادگاهش نیست. مطابق قوانین جدید روسیه، کلیه اطلاعات شخصی شهروندان این کشور که در اینترنت ارسال می شود می بایست روی سرورهایی ذخیره شوند که به طور فیزیکی در خاک این کشور حضور دارند. شرکت هایی که از این موضوع سر باز بزنند در لیست سیاه Roskomnadzor، نهاد قانون گذاری ارتباطات این کشور قرار خواهند گرفت.

به گفته دورف نهادهای امنیتی روسیه خواستار دسترسی به کلیدهای رمزنگاری تلگرام هستند تا بتوانند از این طریق به خواندن مکالمات کاربران پرداخته و دیگر تروریست ها را پیش از اجرای نقشه هایشان شناسایی و دستگیر کنند. با این حال وی حاضر نشده که این اطلاعات را در اختیار آنان قرار بدهد. دورف معتقد است که انجام این کار بر خلاف قوانین روسیه بوده و از طرف دیگر هیچ کس در تلگرام به کلیدهای رمزنگاری دسترسی ندارد.

تلگرام در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر دارد و با توجه به سطح بالای رمزنگاری پیام ها در آن، گزینه محبوبی میان تروریست هاست تا بدون شناسایی به راحتی اقدامات شرورانه خود را در این محیط با یکدیگر هماهنگ نمایند.

با این وجود پاول دورف در خصوص نگرانی هایی که در این باره وجود دارد طی مصاحبه ای با رویترز اذعان داشته که «اگر می خواهید با کارهایی مثل مسدود کردن تروریست ها را شکست بدهید، باید کل اینترنت را مسدود کنید».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Alireza Ahmadi
    Alireza Ahmadi | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    حادثه سن پترزبورگ چه ربطی به تلگرام داره.
    تلگرام آخه چی کار کرد؟

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۷ تیر ۱۳۹۶

    در زادگاه خودش فیلتر شد

    • آریا
      آریا | ۷ تیر ۱۳۹۶

      زادگاه بنیان گزار تلگرام. نه خود تلگرام

  • فردین
    فردین | ۷ تیر ۱۳۹۶

    آدم نمی دونه چکار کنه! امنیت اپ رو زیاد کنی یه جور سو استفاده میشه ٬ کمش کنی یه جور دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی