ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسورهای جدید کوالکام، از میان نمایشگر، فلز و حتی آب قادر به تشخیص اثر انگشت هستند

همانطور که از پیش می دانید، تقریباً با قاطعیت می توان گفت که اسکنر اثر انگشت گلکسی نوت 8 قرار نیست داخل نمایشگر تعبیه شود و مانند عضو تازه خانواده گلکسی اس 8، این حسگر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

همانطور که از پیش می دانید، تقریباً با قاطعیت می توان گفت که اسکنر اثر انگشت گلکسی نوت 8 قرار نیست داخل نمایشگر تعبیه شود و مانند عضو تازه خانواده گلکسی اس 8، این حسگر به پنل پشتی انتقال خواهد یافت. جدا از مشکلات فنی، اصلی ترین دلیل سامسونگ برای عدم تعبیه اسکنر اثر انگشت در نمایشگر گلکسی نوت 8 را می توان آمده نبودن این تکنولوژی برای تولید انبوه در ابعاد مورد نیاز کمپانی کره ای دانست.

اگرچه این خبر می تواند برای سامسونگ و طرفدارانش اندکی مایوس کننده باشد، اما خبر خوش آن است که دیگر زمان زیادی تا فراگیری تکنولوژی مورد اشاره باقی نمانده است. کمپانی کوالکام اخیراً از تکنولوژی نسل بعدی سنسورهای اثر انگشت رونمایی کرده که می توان آن را نه تنها زیر نمایشگر موبایل های هوشمند، بلکه تقریباً هرجای دیگری از دستگاه تعبیه کرد.

این قطعه جدید که خیلی ساده «سنسورهای اثرانگشت کوالکام» نامیده می شود، تکنولوژی تشخیص اثر انگشت Snapdragon Sense ID کوالکام را یک مرحله به پیش می راند. این سنسور فراصوتی را می توان زیر نمایشگری به قطر 1.2 میلی متر، شیشه ای به قطر 0.8 میلی متر و حتی فلزی به قطر 0.525 میلی متر تعبیه کرد. به بیان واضح تر، امکان قرار دادن اسکنر اثر انگشت جدید کوالکام زیر بدنه آلومینیومی پشت موبایل های هوشمند، بدون هیچ مشکلی وجود دارد.

گذشته از امکان تعبیه در هر نقطه از دستگاه، استفاده از تکنولوژی فراصوت مزیتی دیگر نیز دارد؛ این اسکنرهای جدید می توانند از میان آب نیز عملکردی دقیق داشته باشند. قطعاً برای شما هم پیش آمده که بخواهید با دستان مرطوب از آب یا عرق قفل دستگاه را باز کنید اما موفق نشوید. نسل بعدی سنسورهای کوالکام با امواج صوتی، پژواک پوست کاربر را اسکن می کنند و بنابراین، دیگری رطوبت مشکل ساز نخواهد شد و حتی می توانید قفل دستگاه را داخل استخر نیز باز کنید.

در نهایت سنسورهای اثرانگشت تازه کوالکام قرار است طی ماه آتی میلادی برای توسعه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد؛ اما انتظار نمی رود که عرضه محصولات تجاری مجهز به این تکنولوژی تا پیش از نیمه نخست 2018 آغاز شود.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • shayankia
    shayankia | ۷ تیر ۱۳۹۶

    همون چیزی که همه منتظرش بودن!

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۷ تیر ۱۳۹۶

    اگه کاملا اوکی باشه که عالیه. از وسط فلز!

  • آریا
    آریا | ۷ تیر ۱۳۹۶

    به نفع اپل میشه.اپل میتونه ازش استفاده کنه. این عجله کردن سامسونگ برای محصول بیرون دادن همیشه کار دستش داده

مطالب پیشنهادی