ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکس باکس وان تا سال 2021 چند میلیون واحد می فروشد؟

یک سال از زمانی که مایکروسافت و سونی کنسول های جدید و میان نسلیشان را معرفی کردند می گذرد؛ کنسول هایی که با تمرکز روی رزولوشن 4K و جزئیات گرافیکی بهتر ساخته شده اند. اگرچه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

یک سال از زمانی که مایکروسافت و سونی کنسول های جدید و میان نسلیشان را معرفی کردند می گذرد؛ کنسول هایی که با تمرکز روی رزولوشن 4K و جزئیات گرافیکی بهتر ساخته شده اند. اگرچه پلی استیشن 4 پرو اواخر سال گذشته میلادی عرضه شد اما اکس باکس وان اکس قرار نیست تا پایان سال جاری از راه برسد.

با این وجود، تحلیلگران هم خبرهای خوبی برای مایکروسافت ندارند. طبق پژوهش های DFC Intelligence، با وجود افزایش فروش تلویزیون های 4K اما فروش اکس باکس وان اکس تا سال 2021 فراتر از 17 میلیون واحد نخواهد رفت.

دیوید کول، تحلیلگر DFC می گوید: «اکس باکس وان اکس سیستم گران قیمتی است که ساخته شده تا قشر اندکی از گیمرها که به گرافیک با کیفیت علاقه دارند اما نمی خواند پی سی قدرتمند بخرند را جلب خود کند.»

او ادامه می دهد: «چالش در این است که واقعا بازار کوچکی مورد هدف قرار گرفته، حتی با وجود افزایش فروش تلویزیون های 4K. هم نینتندو سوییچ و هم پلی استیشن 4 گزاره ارزش بسیار قدرتمندی ارائه می دهند که گویا مشتریان آن را پسندیده اند.»

فروش پلی استیشن 4 از مرز 60 میلیون واحد گذشته است.

حتی اگر X را عضوی از خانواده اکس باکس وان بدانیم که اینطور هست، رقم 17 میلیون راضی کننده به نظر نمی رسد. اگر گزارش صحت داشته باشد، جمع همه اکس باکس وان های فروخته شده تا سال 2021 به 63 میلیون می رسد.

فروش پلی استیشن 4 همین الان که این مطلب را می خوانید از مرز 60 میلیون واحد گذشته که سهم پلی استیشن 4 پرو از آن 12 میلیون واحد بوده.

DFC حساب کرده که اکس باکس وان از امروز تا سال 2018 قرار است 130 بازی جدید داشته باشد که از بین آن ها، 25 بازی انحصاری است اما در گزارش آن ها آمده که احتمالا این انحصاری ها قدرت تاثیرگذاری روی فروش را ندارند.

جمع همه اکس باکس وان های فروخته شده تا سال 2021 به 63 میلیون می رسد.

کول می گوید: «بسیاری از انحصاری ها، بازی های مستقل کوچک هستند که احتمالا از امتیاز گرافیک پیشرفته سیستم بهره نمی برند. علاوه بر این، جهش از رزولوشن 1080 به 4K یک انقلاب نسبت به جهش از SD به HD نیست.»

اما برای روشن ساختن ماجرا باید گفت که مایکروسافت روال خوبی در پیش گرفته و اضافه کردن بازی های نسل پیش به مجموعه عناوین اکس باکس وان می تواند به فروش کنسول ها کمک کند. اما طی 5 سال آینده، بعید به نظر می رسد که مایکروسافت بتواند دوران اکس باکس 360 را تکرار کرده و فروش بیشتری نسبت به آن کنسول داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سید محمد دارستانی
    سید محمد دارستانی | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    اقا چرا اینقدر کم کار شدید مطلب بذارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی