ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام با مقامات روس به توافق رسید، اما اطلاعات خصوصی را در اختیار آن ها قرار نخواهد داد

پس از تحت فشار قرار گرفتن توسط مقامات رسمی روسیه، پاول دورف بنیان گذار تلگرام اعلام کرد که برای ثبت کمپانی اش در رگولاتوری این کشور به توافق رسیده است. البته وی به کاربران اطمینان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

پس از تحت فشار قرار گرفتن توسط مقامات رسمی روسیه، پاول دورف بنیان گذار تلگرام اعلام کرد که برای ثبت کمپانی اش در رگولاتوری این کشور به توافق رسیده است. البته وی به کاربران اطمینان خاطر داده که حتی یک بایت از اطلاعات خصوصی آن ها را با مقامات روس به اشتراک نخواهد گذاشت.

این بدان معناست که دولت روسیه به اطلاعاتی که هفته گذشته بابت آن ها تلگرام را به فیلترینگ تهدید می کرد، هرگز دست پیدا نمی کند. گفتنی است که این توافق در شرایطی صورت گرفته که آقای دورف هفته گذشته حاضر به همکاری با رگولاتوری روسیه نمی شد. دولت این کشور اعتقاد دارد که تلگرام وسیله ای است که ارتباط میان تروریست ها را تسهیل می کند.

"حتی یک بایت از اطلاعات خصوصی با هیچ دولتی به اشتراک گذاشته نخواهد شد"

اما حالا و با دستیابی به این توافق، رگولاتوری روسیه اعلام کرده که "تلگرام حالا در چهارچوب قوانین روسیه کار خود را آغاز کرده است". قریب به ۶ میلیون نفر از مردم روسیه از تلگرام برای پیام رسانی استفاده می کنند.

آقای دورف در واکنش به این توافق در حساب شخصی توییترش اعلام کرده که "ما مشکلی با تشریفات اداری نداریم، اما حتی یک بایت از اطلاعات خصوصی با هیچ دولتی به اشتراک گذاشته نخواهد شد."

حالا که تلگرام در روسیه به ثبت رسیده ممکن است اطلاعات پایه کمپانی در اختیار دولت قرار بگیرد، اما به گفته دورف "هیچ گونه همکاری بابت قوانینی که مغایر با حریم خصوصی تلگرام بوده یا زندگی شخصی افراد را به خطر بیندازند انجام نخواهد شد."

بنیان گذار تلگرام در مصاحبه با فایننشال تایمز اذعان داشته که "ما نمی خواهیم به مقامات این شانس را بدهیم که به خاطر بهانه های پوچی مثل عدم ثبت نام کمپانی ما را مسدود کنند. اگر آن ها به دنبال مسدود کردن ما هستند، باید برای این کار دلیلی جدی داشته باشند."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • D D
    D D | ۹ تیر ۱۳۹۶

    میگه فقط اطلاعاتی که شخصی نیستند. مگه اطلاعاتی تو تلگراممون هست که شخصی نباشه. الان پاول دورف میلیاردی پول به جیب زده. میگن از سروش استفاده کنید که سرورهاش داخلی اند چ.

  • نوین
    نوین | ۹ تیر ۱۳۹۶

    از تمام کسانی ک کانال داشتن و رفتن پلیس فتا بپرسید بهتون میگن ک تلگرام همچیش تو دستای پلیس فتاست ! اینا همش قصست . رفیق خودمو گرفتن بابت فروش فیلم توی تلگرام میگفت عین ماست اطلاعاتم اونجا بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی