ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی و تولید مجدد صفحات گرامافون
تکنولوژی

سونی پس از ۳۰ سال باز هم صفحات گرامافون تولید می کند

ظاهراً همه چیزهای کهنه روزی دوباره محبوب خواهند شد. این بار نوبت به صفحات گرامافون است که پس از چند دهه کنار رفتن از سطح اول بازار حالا دوباره در میان کاربران محبوب شده اند. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

ظاهراً همه چیزهای کهنه روزی دوباره محبوب خواهند شد. این بار نوبت به صفحات گرامافون است که پس از چند دهه کنار رفتن از سطح اول بازار حالا دوباره در میان کاربران محبوب شده اند. در همین راستا کمپانی سونی قرار است پس از ۳۰ سال دوباره به سراغ عرضه موسیقی روی این دیسک های نوستالژیک برود.

نخستین صفحات گرامافون سونی اسفند از راه می رسند

در ماه های آینده تولید صفحات گرامافون سونی در کارخانه ای حوالی شهر توکیو آغاز خواهد شد و نخستین آثار موسیقی با این فرمت ماه مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند ماه) روانه بازار خواهند شد.

سونی هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که چه سبکی از موسیقی روی این صفحات گرامافون عرضه خواهد شد، اما رسانه ها پیش بینی کرده اند که احتمالاً بخش عمده این محتواها شامل آوازها و موسیقی های قدیمی و نوستالژیک ژاپنی باشد تا آثار مدرن تر امروزی.

رویکرد علاقه مندان موسیقی به گرامافون (به خصوص در آسیا و کشور ژاپن) چند سالی هست که روند افزایشی به خود گرفته. این مسئله حتی سبب شد که کمپانی قدیمی و باسابقه «HMV» پس از سال ها دوباره فروشگاهی را برای فروش این صفحات در شهر «شیبویا» (Shibuya) دایر کند.

بر اساس اعلام کمپانی سونی، یافتن مهندسینی که بدانند چگونه می بایست صفحات گرامافون را به بهترین شکل ممکن ساخت چندان آسان نیست، با این همه به طور حتم چنین بازگشت شکوه مندانه و شگفت انگیزی برای این ابزار موسیقی قدیمی قابل پیش بینی نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    اره واقعا ... نمیدونم چه دلیلی داره که اینقدر صدای گرام داره مطرح میشه دوباره

    تمام پلاگین ها و نرم افزار های ادیت موسیقی ، افتخارشون اینه که صدا رو شبیه صدای دستگاه های قدیمی و لامپی و گرامافون کنند ..

    اینو میفهمم .. بلاخره صدای گرمی داره ... اما اینکه سخت افزار گرام بیاد مد بشه رو نمیتونم هضم کنم !!

    اتفاقا استدیو ابی رود هم ( که از معروف ترین مراکز موسیقی در انگلستان هست ) تو لیست خدمات میکس و مسترینگ خودش ، مسترینگ موسیقی برای گرامافون ( به قول اونها واینیل ) رو داره و قیمتش چندین برابر مسترینگ دیجیتال هست ...

  • alliabbas
    alliabbas | ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    ⁦:-)⁩⁦:-)⁩⁦:-)⁩⁦:-)⁩⁦:-)⁩

مطالب پیشنهادی