ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نتیجه کسب 2 ستاره ایمنی روی وضعیت فروش فورد موستانگ

مؤسسه ANCAP که وظیفه ارزیابی خودروهای جدید را در استرالیا برعهده دارد، اوایل امسال به بررسی یکی از محبوب ترین ماسل کارهای امریکایی یعنی فورد موستانگ پرداخت و در کمال تعجب تنها دو ستاره به ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

مؤسسه ANCAP که وظیفه ارزیابی خودروهای جدید را در استرالیا برعهده دارد، اوایل امسال به بررسی یکی از محبوب ترین ماسل کارهای امریکایی یعنی فورد موستانگ پرداخت و در کمال تعجب تنها دو ستاره به این خودرو اختصاص داد.

بسیاری پس از شنیدن این خبر ناخوشایند انتظار داشتند خیل عظیمی از خریداران موستانگ از قصد خود برای خرید این خودروی عضلانی، منصرف شوند؛ اما هیچگاه نباید زود قضاوت کرد.


فورد موستانگ موفق شد بیشترین فروش ماهانه خود در استرالیا را ثبت کند و تعداد 1351 دستگاه، در طی فقط یک ماه به خریداران تحویل داده شد.
همچنین موستانگ با فروش 3772 دستگاه تا پایان ماه می 2017، موفق شده صدر جدول پرفروشترین خودروهای اسپرت را به خود اختصاص دهد.
نسخه فیس لیفت شده فورد موستانگ هم اکنون در ایالات متحده در دسترس مشتریان قرار گرفته است و با توجه به تاخیر چند ماهه این مدل از باب حضور در نیم کره جنوبی زمین، احتمالا برخی از مشتریان نسبت به خرید نسخه فعلی و یا منتظر ماندن به منظور دستیابی به مدل فیس لیفت، دچار شک و تردید هستند وگرنه قطعا ما شاهد به فروش رسیدن تعداد بیشتری از فورد موستانگ در استرالیا
می بودیم.


آزمایش مجدد نسخه فیس لیفت شده توسط ANCAP در هاله ای از ابهام قرار دارد (احتمال بررسی مجدد موستانگ بسیار بالاست) اما مدیرعامل و رئیس شاخه استرالیایی فورد یعنی آقای گرائم ویکمن در این باره میگوید:
«خریداران اعتقادی به نا ایمن بودن موستانگ ندارند. ما بزرگترین ماه خود را برای موستانگ (از نظر فروش) سپری کردیم.

من نمیخواهم به طور خاص درباره فروش صحبت کنم، کافیست که بگویم عده زیادی از مردم، آن بیرون هستند که به این چهارچرخه علاقه دارند و به خریدش ادامه میدهند»


وی در ادامه بیان نمود: «در آن موقع وقتی که نتیجه آزمایش فنی مشخص شد، بنده تصویر کاملا روشنی از جایگاه امروزمان در ذهن داشتم.بله چهار ستاره برای سرنشینان بزرگسال، سه ستاره برای سرنشینان صندلی‌های عقب ،پنج ستاره برای عابرپیاده و دو ستاره برای سیستم کمک راننده! فقط دو ستاره!!! چرا؟!

بسیار خوب، سیستم نگهدارنده در مسیر (lane-keeping)، یادآور بستن کمربند در قسمت عقب، AEB و البته مولفه دوستاره در این بخش مربوط به قسمت قوای محرکه میشود، بدون توجه به عناصر دیگر.
ما مجبور شدیم موقعیتمان را برای مردم توضیح دهیم، این کار را بخوبی انجام دادیم؛ این خودرو مانند مابقی وسایل نقلیه که از آنها استفاده میکنیم، ایمن است»


ما (نویسندگان سایت CAR ADVICE) فکر میکنیم که این نوع برداشت، به آن زمان مربوط میشود و نحوه اطلاع رسانی می تواند درآن دخیل باشد، اما باید بگوییم که نگرانی های مهم تری درباره این مسئله وجود داشته است؛ مانند استحکام و صلبیت شاسی که کار چندانی برای ارتقای آن انجام نشده است.البته این مهم هم ربطی به کسب دوستاره ایمنی از موسسه استاندارد استرالیا ندارد.
در حقیقت ، امتیازات فورد موستانگ در این امتحان بشرح ذیل است:
16 درصد برای فناوری های کمک ایمنی، 32 درصد برای حفاظت از سرنشینان خردسال، 72 درصد به جهت ایمنی بزرگسالان و 64 درصد نیز برای مواظبت از عابرین پیاده.


اما چالش برانگیزترین بخش مربوط به این قسمت میشود: عدم انبساط کافی هردو کیسه هوای جلویی که باعث برخورد سر راننده با غربیلک فرمان و همچنین تماس سر فرد نشسته در کنار راننده با داشبورد، می شود.
در ادامه مصاحبه آقای ویکمن اضافه نمود:
«افراد زیادی وجود دارند که با ما تماس می گیرند و سوالاتی در این باره مطرح میکنند، بویژه مردمی که نامشان در لیست انتظار برای خرید این خودرو ثبت شده است.

ما به همه آنها به همین شیوه پاسخ میدهیم و آنها خواهند توانست تا تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند. ما تاکنون شاهد کاهش تقاضا نبوده‌ایم بلکه رشد خوبی را در فروش این محصول تجربه کرده ایم.

ما به ویژگی های این خودرو و نحوه تعاملش با بازار مورد نظر توجه می کنیم و همه این نوع کارها را انجام می دهیم تا یک محصول مطمئن، با قابلیت فروش گسترده را به مشتریان عرضه نماییم.
و اما درباره آزمایش مجدد، من هیچ نقطه نظری درباره آن ندارم و هیچوقت نیز ذهنم را به این موضوع معطوف ننموده‌ام؛ ما محصولاتمان را براساس استاندارد های خودمان تولید میکنیم و به آنها اطمینان بالایی داریم.


همه چیزهایی که من می گویم این است که در آن زمان برخی از اظهارات التهابی ایجاد شده بود که من فقط حقایق را در آنجا می دیدم. مردم می توانند قضاوت خود را در مورد حقایق انجام دهند ،این کار منصفانه است».
بله ما نیز با آقای ویکمن در مورد اینکه مردم خود تصمیم خواهند گرفت، هم عقیده ایم.اما آنچه مسجل است، مشتریان برای اتخاذ این تصمیم بر سر یک دو راهی قرار می گیرند، دوراهی عقل و احساس.


منطق ایشان را از خرید یک محصول نا ایمن (به ظن موسسه استاندارد استرالیا) باز میدارد و از طرف دیگر فکر نشستن پشت فرمان موستانگ افسانه‌ای روحشان را نوازش می کند؛ بله تصمیم با مردم است و باید منتظر نتیجه این تصمیم بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • moein
    moein | ۹ تیر ۱۳۹۶

    از بغل خیلی زشته
    کامارو قیافه بهتری داره

مطالب پیشنهادی